مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

639
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

718
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر اقدامات آرام سازی بر سرعت جریان ترافیک با استفاده از روش های آماری

صفحات

 صفحه شروع 359 | صفحه پایان 374

چکیده

 مدیریت و کاهش سرعت در نقاط و مناطق حادثه خیز از عوامل تاثیرگذار بر افزایش ایمنی مسیر هستند که می توانند نرخ تصادفات جرحی و فوتی را پایین آورند. اقدامات آرام سازی از جمله عوامل موثر بر کاهش و مدیریت سرعت هستند. به کارگیری غیراستاندارد اقدامات آرام سازی می تواند باعث بروز حوادث و نتایج ناگوار گردیده و خسارات قابل توجهی را بر شبکه حمل ونقل تحمیل نماید. بنابراین با ارزیابی اقدامات آرام سازی بر روی سرعت جریان و به دست آوردن برد مکانی آن ها می توان به راهکارهای مناسب کنترل سرعت در مناطق حادثه خیز دست یافت. در این پژوهش به بررسی تاثیرات اقدامات آرام سازی بر سرعت عملکردی در محل نصب و قطعه پس از نصب اقدامات در شرایط جریان آزاد پرداخته شده است. تغییرات سرعت در سه فاز سرعت قطعه قبل و محل نصب, سرعت قطعه بعد و محل نصب, سرعت قطعه قبل و قطعه بعد مورد بررسی قرار گرفت. تجزیه و تحلیل اطلاعات توسط روش های آماری صورت گرفت. از ضریب همبستگی و آزمون t وابسته برای بررسی اطلاعات استفاده شد. با توجه به نتایج این آزمون ها, در فاصله اطمینان 95% سرعت عملکردی بعد از محل نصب سرعت کاه با قطعه قبلش دارای رابطه و همبستگی است, تفاوت معناداری بین سرعت عملکردی قطعه قبل و بعد از سرعت کاه وجود دارد. سرعت عملکردی قطعه بعد با قطعه قبل از میدان دارای رابطه و همبستگی نیست, و تفاوت معناداری بین سرعت عملکرد این دو قطعه وجود ندارد. سرعت عملکردی قطعه بعد با قطعه قبل از دوربین دارای رابطه و همبستگی نیست, در سرعت عملکردی قطعه قبل و قطعه بعد از محل نصب دوربین تفاوت معناداری وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسنی نسب، شهاب، شریفی راد، امیر، و زاهدی، محسن. (1398). تاثیر اقدامات آرام سازی بر سرعت جریان ترافیک با استفاده از روش های آماری. پژوهشنامه حمل و نقل، 16(1 (پیاپی 58) )، 359-374. SID. https://sid.ir/paper/83787/fa

    Vancouver: کپی

    حسنی نسب شهاب، شریفی راد امیر، زاهدی محسن. تاثیر اقدامات آرام سازی بر سرعت جریان ترافیک با استفاده از روش های آماری. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1398؛16(1 (پیاپی 58) ):359-374. Available from: https://sid.ir/paper/83787/fa

    IEEE: کپی

    شهاب حسنی نسب، امیر شریفی راد، و محسن زاهدی، “تاثیر اقدامات آرام سازی بر سرعت جریان ترافیک با استفاده از روش های آماری،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 16، no. 1 (پیاپی 58) ، pp. 359–374، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83787/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا