مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

769
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

538
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارایه مدل سرعت موج شوک در امواج گلوگاهی

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 28

چکیده

 وقوع تصادفات و یا حوادث دیگر در جریان ترافیک یکی از عواملی است که روند ترافیک را برهم زده و مختل می کند. با به وجود آمدن یک حادثه, شوک و یا آشفتگی به صورت یک موج به جریان جاری ترافیک منتقل و باعث تغییر سرعت, چگالی و در نهایت ایجاد تاخیر می شود. هدف از این تحقیق, بررسی رفتار جریان تردد ترافیک و تغییرات آن در اثر ایجاد یک شوک و یا آشفتگی می باشد. در این تحقیق سه حادثه در بزرگراه صدر در محل تقاطع با شریعتی به صورت کامل فیلم برداری شده و پارامترهای حجم, طول صف, رشد صف, سرعت, تاخیر و چگالی برای هر سه محل محاسبه شدند. نتایج نشان داد نسبت تغییرات جریان تردد به تغییرات چگالی به عنوان پارامتر مستقل در مدل سرعت موج, تاثیرگذار هستند. در این تحقیق چهار مدل ارائه شد. بررسی مقادیر سطح معنی داری نشان داد که به جز مدل معکوس بقیه مدل ها دارای مقادیر مطلوبی می باشند. از سه مدل باقیمانده, مدل خطی به دلیل سادگی و بالاتر بودن ضریب F به عنوان مدل نهایی سرعت موج انتخاب شد. با استفاده از نتایج, اگر مشخصات یک مسیر معلوم باشد و آنگاه حادثه ای رخ دهد می توان پیش بینی نمود که حادثه تا چه نقطه ای اثر می گذارد. همچنین می توان جریان جاری به سمت محل حادثه را به مسیرهای دیگر هدایت نمود و از بار ترافیکی مسیر کم کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فائزی، سیدفرزین، و شاه حسینی، فاطمه. (1398). ارایه مدل سرعت موج شوک در امواج گلوگاهی. پژوهشنامه حمل و نقل، 16(1 (پیاپی 58) )، 21-28. SID. https://sid.ir/paper/83788/fa

    Vancouver: کپی

    فائزی سیدفرزین، شاه حسینی فاطمه. ارایه مدل سرعت موج شوک در امواج گلوگاهی. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1398؛16(1 (پیاپی 58) ):21-28. Available from: https://sid.ir/paper/83788/fa

    IEEE: کپی

    سیدفرزین فائزی، و فاطمه شاه حسینی، “ارایه مدل سرعت موج شوک در امواج گلوگاهی،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 16، no. 1 (پیاپی 58) ، pp. 21–28، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83788/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button