مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,366
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

685
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر زمان توقف اتوبوس ها در ایستگاهها و پیش بینی آن در سیستم حمل و نقل اتوبوسرانی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 26

چکیده

زمان توقف اتوبوسها در ایستگاهها, یکی از پارامترهای تاثیر گذار بر کیفیت برنامه ریزی حمل و نقل در سیستم اتوبوسرانی است. شناسایی عوامل موثر بر زمان توقف اتوبوسها و پیش بینی دقیق آن علاوه بر ارایه برنامه های دقیق تر, منجر به ارایه سیاستهای مناسبی برای کاهش زمان توقف و افزایش رضایت مسافران سوار بر وسیله نقلیه و منتظر در ایستگاه ها می شود. در این مقاله, با مطالعه سیستم اتوبوسرانی شهر تهران, عوامل بالقوه موثر بر زمان توقف اتوبوسها در ایستگاه ها شناسایی شده و با استفاده از تحلیل رگرسیونی, تاثیر بخشی از عوامل شناسایی شده مانند تعداد مسافران سوار و پیاده شده, بر زمان توقف اندازه گیری شده است. برازش توابع مختلف بر داده های جمع آوری شده از سیستم اتوبوسرانی شهر تهران, تابع غیرخطی از تعداد مسافران سوار و پیاده شده, بدون درنظر گرفتن جنسیت مسافر و دری که از آن پیاده یا سوار می شوند را به عنوان مناسب ترین تابع برای پیش بینی زمان توقف با ضریب تعیین 9/87 درصد نتیجه داده است. همچنین بررسی میکروسکوپی فرآیند توقف و تحلیل آماری پارامترهای موثر بر آن مانند زمان و تعداد مسافران سوار و پیاده شده منجر به توسعه مدل شبیه سازی گسسته پیشامدی از فرایند توقف اتوبوسها در ایستگاهها شده است. از مدل شبیه سازی طراحی شده برای بررسی تاثیر سیاستها و عوامل دیگری که امکان مطالعه آنها بر اساس داده های جمع اوری شده نیست, از قبیل نحوه پرداخت کرایه بر زمان توقف استفاده شده است. تحلیل ها نشان می دهد تغییر در نحوه پرداخت کرایه از سیستم بلیت کاغذی به پرداخت الکترونیکی حدود 23 درصد زمان توقف اتوبوسها را در ایستگاهها کاهش می دهد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

امین ناصری، محمدرضا، و برادران، وحید. (1389). بررسی عوامل موثر بر زمان توقف اتوبوس ها در ایستگاهها و پیش بینی آن در سیستم حمل و نقل اتوبوسرانی شهر تهران . پژوهشنامه حمل و نقل، 7(1 (پیاپی 22))، 11-26. SID. https://sid.ir/paper/83850/fa

Vancouver: کپی

امین ناصری محمدرضا، برادران وحید. بررسی عوامل موثر بر زمان توقف اتوبوس ها در ایستگاهها و پیش بینی آن در سیستم حمل و نقل اتوبوسرانی شهر تهران . پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1389؛7(1 (پیاپی 22)):11-26. Available from: https://sid.ir/paper/83850/fa

IEEE: کپی

محمدرضا امین ناصری، و وحید برادران، “بررسی عوامل موثر بر زمان توقف اتوبوس ها در ایستگاهها و پیش بینی آن در سیستم حمل و نقل اتوبوسرانی شهر تهران ،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 7، no. 1 (پیاپی 22)، pp. 11–26، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83850/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button