مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,049
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

585
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آنالیز پدیده هیسترسیس در جریان ترافیک حرکت-توقف مبتنی بر رفتارسنجی راننده پس از آشفتگی

صفحات

 صفحه شروع 76 | صفحه پایان 96

چکیده

 مقایسه رفتار حرکت - توقف زنجیره وسایل نقلیه در آزادراه ها بر اساس داده های عبوری برداشت شده در هنگام خروج از آشفتگی ترافیک با رفتار زنجیره وسایل نقلیه در حال نزدیک شدن به آشفتگی ترافیک که بیانگر تاخیر در بازیابی سرعت در زمان خروج از آشفتگی ترافیک می باشد, سبب تشکیل پدیده هیسترسیس در جریان ترافیک می گردد. تئوری های مبتنی بر نامتقارنی رفتار راننده در فاز افزایش و کاهش شتاب در تحلیل پدیده هیسترسیس جریان ترافیکی, به طور کامل قادر به تحلیل پدیده هیسترسیس ندارند و نیاز به توسعه بیشتری دارند. در این تحقیق با استفاده از مدل وسیله نقلیه تعقیب خودرو Newell, پارامترهای اثر گذار بر دامنه پدیده هیسترسیس (مبتنی بر رفتار راننده پرخاشگر و محتاط), مورد ارزیابی قرار می گیرد. سپس با مدل سازی نمودن پدیده هیسترسیس مبتنی بر شبکه عصبی و بهینه سازی لایه های شبکه عصبی به وسیله الگوریتم ژنتیک, تحلیل حساسیت رفتارسنجی راننده در جریان ترافیک در سطح جزیی نگر با سرعت موج ثابت ارزیابی می گردد. همچنین, درجریان ترافیک با سرعت موج متغیر با استفاده از مدل موج سینماتیک به وسیله تغییرات تدریجی سرعت و سرفاصله مکانی, دامنه پدیده هیسترسیس نسبت به سرعت موج ثابت آنالیز می گردد. نتایج نشان می دهد که نوع شکل حلقه های پدیده هیسترسیس ترافیکی بستگی به رفتار راننده دارد. دو پارامتر سرفاصله مکانی و افزایش شتاب در انتهای پدیده به عنوان موثرترین پارامترها در تحلیل حساسیت رفتاری راننده معرفی گردیدند و دامنه پدیده هیسترسیس در شرایط سرعت موج متغیر, مقادیر کمتری را نشان می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدی، علی، صالحی کلام، ارسلان، سیامردی، کیانوش، و رحمانی، امید. (1395). آنالیز پدیده هیسترسیس در جریان ترافیک حرکت-توقف مبتنی بر رفتارسنجی راننده پس از آشفتگی. پژوهشنامه حمل و نقل، 13(4 (پیاپی 49) )، 76-96. SID. https://sid.ir/paper/83977/fa

    Vancouver: کپی

    عبدی علی، صالحی کلام ارسلان، سیامردی کیانوش، رحمانی امید. آنالیز پدیده هیسترسیس در جریان ترافیک حرکت-توقف مبتنی بر رفتارسنجی راننده پس از آشفتگی. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1395؛13(4 (پیاپی 49) ):76-96. Available from: https://sid.ir/paper/83977/fa

    IEEE: کپی

    علی عبدی، ارسلان صالحی کلام، کیانوش سیامردی، و امید رحمانی، “آنالیز پدیده هیسترسیس در جریان ترافیک حرکت-توقف مبتنی بر رفتارسنجی راننده پس از آشفتگی،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 13، no. 4 (پیاپی 49) ، pp. 76–96، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83977/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button