مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

933
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

585
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین حداقل ضخامت روسازی دال خط راه آهن به کمک روش AASHTO

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 85

چکیده

 استفاده از روسازی دال خط در خطوط راه آهن درون شهری و برون شهری به صورت روز افزون در حال گسترش می باشد. با اینحال تا کنون در آیین نامه های مختلف راه آهن در جهان, روند مشخصی به منظور طراحی و تعیین ضخامت روسازی دال خط ارائه نشده است. در این پژوهش با ایجاد تغییراتی در روش آیین نامه ای آشتو که برای تعیین ضخامت دال بتنی روسازی های بتنی راه و فرودگاه کاربرد دارد, روندی به منظور تعیین ضخامت دال خط راه آهن ارائه گردیده است. نتایج بدست آمده نشان داد که با افزایش سختی بستر روسازی دال خط, حداقل ضخامت مورد نیاز روسازی دال خط کاهش پیدا می کند. افزایش 24 برابری سختی بستر, منجر به کاهش 10 درصدی ضخامت روسازی دال خط می شود. همچنین افزایش ترافیک عبوری از روی دال خط منجر به افزایش حداقل ضخامت مورد نیاز روسازی می گردد. افزایش دو و چهار برابری ترافیک عبوری به ترتیب منجر به افزایش 12 و 25 درصدی حداقل ضخامت مورد نیاز روسازی گردید. همچنین نتایج بدست آمده نشان داد که با فرض ثابت بودن تمامی پارامترها و تنها با افزایش بار محوری قطار, حداقل ضخامت مورد نیاز روسازی دال خط افزایش می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خواجه دزفولی، امین. (1397). تعیین حداقل ضخامت روسازی دال خط راه آهن به کمک روش AASHTO. پژوهشنامه حمل و نقل، 15(54 )، 69-85. SID. https://sid.ir/paper/84042/fa

    Vancouver: کپی

    خواجه دزفولی امین. تعیین حداقل ضخامت روسازی دال خط راه آهن به کمک روش AASHTO. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1397؛15(54 ):69-85. Available from: https://sid.ir/paper/84042/fa

    IEEE: کپی

    امین خواجه دزفولی، “تعیین حداقل ضخامت روسازی دال خط راه آهن به کمک روش AASHTO،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 15، no. 54 ، pp. 69–85، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/84042/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button