مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,190
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

845
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از کیفیت خدمات آموزشی ارایه شده به آنان

صفحات

 صفحه شروع 139 | صفحه پایان 158

چکیده

 زمینه و هدف: نگرش های مدیریتی جدید, کیفیت را خواسته مشتری تعریف می کنند. بر همین اساس, شناخت ادراکات دریافت کنندگان خدمت از کیفیت خدمات ارایه شده و ارزیابی کیفیت خدمت, از جمله گام های اساسی در تدوین برنامه های ارتقای کیفیت محسوب می شود. لذا این پژوهش با هدف ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شد. مواد و روش کار: در مطالعه ای توصیفی تحلیلی که به روش مقطعی در سال1383  انجام شد, 386 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان که به روش طبقه ای نسبتی و در هر طبقه به روش تصادفی منظم انتخاب شدند, مورد پرسش قرار گرفتند. گردآوری داده ها با مراجعه به نمونه های مورد بررسی و به کمک پرسشنامه تدوین شده بر اساس ابزار SERVQUAL انجام شد. پرسشنامه, کیفیت را در پنج بعد خدمت نمونه های مورد بررسی و به کمک پرسشنامه تدوین شده بر اساس ابزار SERVQUAL انجام شد. پرسشنامه, کیفیت را در پنجج بعد خدمت اندازه گیری نمود. روایی پرسشنامه, با روش روایی محتوا برآورد و پایایی آن نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ تعیین شد. داده های پژوهش به کمک روش های آمار توصیفی و تحلیلی, تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: این بررسی نشان داد که %17.6 پاسخگویان, کیفیت کلی خدمات ارایه شده را خوب, %48.2 متوسط و %34.2 آن را بد توصیف کردند. مقایسه ابعاد پنج گانه نشان داد که تفاوت کیفیت مشاهده شده بین ابعاد پنج گانه خدمت با یکدیگر معنی دار بود و وضع موجود کیفیت در بعد اطمینان (عمل به تعهدات) بهتر و در بعد پاسخ گویی (کمک به مشتری) بدتر از سایر ابعاد بود. نتیجه گیری: عبارات مربوط به هر یک از ابعاد پنج گانه بیانگر آن است که در این دانشکده ها فرصت هایی برای ارتقای کیفیت وجود دارد. لذا به نظر می رسد برای بهبود وضع کیفیت خدمات آموزشی ارایه شده بهتر است با توجه به این عبارات, راهکارهایی تدوین و به اجرا درآید و به لحاظ معنادار بودن تفاوت کیفیت در ابعاد پنج گانه, هنگام تخصیص منابع به این تفاوت ها توجه گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کبریایی، علی، رودباری، مسعود، رخشانی نژاد، مالک، و میرلطفی، پرویزرضا. (1384). ارزیابی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از کیفیت خدمات آموزشی ارایه شده به آنان . مجله تحقیقات علوم پزشکی زاهدان (طبیب شرق) zahedan journal of research in medical sciences، 7(2)، 139-158. SID. https://sid.ir/paper/84203/fa

    Vancouver: کپی

    کبریایی علی، رودباری مسعود، رخشانی نژاد مالک، میرلطفی پرویزرضا. ارزیابی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از کیفیت خدمات آموزشی ارایه شده به آنان . مجله تحقیقات علوم پزشکی زاهدان (طبیب شرق) zahedan journal of research in medical sciences[Internet]. 1384؛7(2):139-158. Available from: https://sid.ir/paper/84203/fa

    IEEE: کپی

    علی کبریایی، مسعود رودباری، مالک رخشانی نژاد، و پرویزرضا میرلطفی، “ارزیابی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از کیفیت خدمات آموزشی ارایه شده به آنان ،” مجله تحقیقات علوم پزشکی زاهدان (طبیب شرق) zahedan journal of research in medical sciences، vol. 7، no. 2، pp. 139–158، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/84203/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button