مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,212
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

843
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه راهبردهای "کنترل فکر" با علایم اختلالات خوردن در دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور یزد

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 27

چکیده

 زمینه و هدف: هدف از این پژوهش بررسی ارتباط راهبردهای کنترل فکر با علایم اختلالات خوردن در دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور یزد بود.مواد و روش کار: پژوهش حاضر از نوع طرح همبستگی بود. جامعه پژوهش را کلیه دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور یزد که در نیم سال تحصیلی 89-1388 مشغول به تحصیل بودند, تشکیل می دادند. از بین این جامعه نمونه ای 220 نفری به شیوه تصادفی انتخاب شدند و پرسشنامه های کنترل افکار (TCQ) و پرسشنامه نگرش های غیرطبیعی به خوردن EAT-26 را تکمیل کردند. داده های پژوهش با استفاده ازنرم افزار آماری SPSS-16 و هم چنین شاخص های آمار توصیفی, ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام تحلیل شدند.یافته ها: نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد مابین عامل کلی پرسشنامه های کنترل افکار و تمامی راهبردهای کنترل فکر (خود تنبیهی, نگرانی, باز ارزیابی و پرت کردن حواس) به جز کنترل اجتماعی, با اختلال خوردن رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد (0.001>p). هم چنین نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد از بین راهبردهای کنترل فکر, تنبیه و نگرانی, قوی ترین پیش بین های اختلالات خوردن هستند که مجموعا 16 درصد از واریانس اختلالات خوردن را تبیین نمودند.نتیجه گیری: یافته ها بر اساس بنیادهای نظری مدل عملکرد اجرایی خود تنظیمی تبیین شد و یافته های بالینی مورد بحث قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهراد، مژگان، و کمالی، محمود. (1390). رابطه راهبردهای "کنترل فکر" با علایم اختلالات خوردن در دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور یزد. مجله تحقیقات علوم پزشکی زاهدان (طبیب شرق) zahedan journal of research in medical sciences، 13(7)، 23-27. SID. https://sid.ir/paper/84361/fa

    Vancouver: کپی

    بهراد مژگان، کمالی محمود. رابطه راهبردهای "کنترل فکر" با علایم اختلالات خوردن در دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور یزد. مجله تحقیقات علوم پزشکی زاهدان (طبیب شرق) zahedan journal of research in medical sciences[Internet]. 1390؛13(7):23-27. Available from: https://sid.ir/paper/84361/fa

    IEEE: کپی

    مژگان بهراد، و محمود کمالی، “رابطه راهبردهای "کنترل فکر" با علایم اختلالات خوردن در دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور یزد،” مجله تحقیقات علوم پزشکی زاهدان (طبیب شرق) zahedan journal of research in medical sciences، vol. 13، no. 7، pp. 23–27، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/84361/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button