مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,989
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

562
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظرات اساتید دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نسبت به ارزشیابی اعضای هیات علمی

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 140

چکیده

 ارزشیابی اعضای هیئت علمی دانشگاهها به روشهای مختلف توسط دانشجو , مصاحبه , مشاهده , خودسنجی , همکاران ,کارهای تحقیقاتی و علمی و … انجام می شود که یکی از این شیوه ها , روش بحث انگیز و انتقادپذیر ارزشیابی توسط دانشجو است. پژوهش حاضر به روش توصیفی - تحلیلی در سال 1380 دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را نسبت به ارزشیابی استاد بررسی نموده است. جامعه پژوهش را کلیه اعضای هیئت علمی علوم پایه (83 نفر) تشکیل داده اند. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه جمع آوری شده و با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. یافته ها نشان داد 60.1 درصد افراد , ارزشیابی توسط دانشجو , 20.8 درصد ارزشیابی از طریق انجام کارهای تحقیقاتی , 19.5 درصد ارزشیابی از طریق خودسنجی , 16.9 درصد ارزشیابی توسط مدیر گروه , 13 درصد ارزشیابی به روش همکار از همکار, 8.9 درصد ارزشیابی براساس واحدهای تدریس شده و 5.2 درصد افراد نیز ارزشیابی توسط معاونت آموزشی دانشکده را بیشتر از 20 درصد تایید نموده اند. همچنین 57.9 درصد جامعه مورد پژوهش اغراض شخصی , 85.6 درصد عدم صداقت , 89.1 درصد افراد بی توجهی و عدم دقت دانشجویان را در تکمیل فرمهای ارزشیابی موثر دانسته اند. براساس یافته ها پژوهش چنانچه بخواهیم ارزشیابی دقیق و قابل اعتمادی را از اعضای هیئت علمی دانشگاه انجام دهیم , بایستی از روشهای مختلف ارزشیابی همزمان استفاده نمود و تنها یک روش آن هم ارزشیابی توسط دانشجو جهت قضاوت و تصمیم گیری ملاک عمل قرار نگیرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کیخایی، اسداله، نویدیان، علی، طبسی، محمدعلی، و سرگزی، غلامحسین. (1381). نظرات اساتید دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نسبت به ارزشیابی اعضای هیات علمی. مجله تحقیقات علوم پزشکی زاهدان (طبیب شرق) zahedan journal of research in medical sciences، 4(3)، 135-140. SID. https://sid.ir/paper/84525/fa

Vancouver: کپی

کیخایی اسداله، نویدیان علی، طبسی محمدعلی، سرگزی غلامحسین. نظرات اساتید دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نسبت به ارزشیابی اعضای هیات علمی. مجله تحقیقات علوم پزشکی زاهدان (طبیب شرق) zahedan journal of research in medical sciences[Internet]. 1381؛4(3):135-140. Available from: https://sid.ir/paper/84525/fa

IEEE: کپی

اسداله کیخایی، علی نویدیان، محمدعلی طبسی، و غلامحسین سرگزی، “نظرات اساتید دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نسبت به ارزشیابی اعضای هیات علمی،” مجله تحقیقات علوم پزشکی زاهدان (طبیب شرق) zahedan journal of research in medical sciences، vol. 4، no. 3، pp. 135–140، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/84525/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا