مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,445
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,354
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر گروه درمانی آموزشی بر میزان عزت نفس دختران نوجوان

صفحات

 صفحه شروع 30 | صفحه پایان 34

چکیده

 زمینه و هدف: نوجوانی مرحله تغییرات اساسی است که در ابعاد مختلف جسمی, روانی و اجتماعی نمود پیدا می کند. وجود این تغییرات نیازهای جدیدی را برای نوجوانان به وجود می آورد. توجه به این نیازها به نوبه خود سازگاری سریع تر و بهتر و افزایش عزت نفس را به دنبال دارد. عزت نفس نیز از اساسی ترین عوامل در رشد مطلوب شخصیت برای نوجوانان است. لذا تحقیق حاضر با هدف تعیین تاثیر گروه درمانی آموزشی بر میزان عزت نفس دختران نوجوان انجام شده است.مواد و روش کار: در این مطالعه نیمه تجربی, 71 دختر نوجوان 15-13 ساله شاغل به تحصیل در مقطع راهنمایی از طریق نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب و سپس به دو گروه آزمون و شاهد تقسیم شدند (35 نفر گروه آزمون و 36 نفر گروه شاهد). عزت نفس نوجوانان به وسیله مقیاس پپ ابتدا در دو گروه آزمون و شاهد اندازه گیری شد و سپس برنامه گروه درمانی آموزشی در 10 جلسه با هدف ارتقا سطح عزت نفس گروه آزمون برگزار شد و با به کارگیری نرم افزار SPSS-14 تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: میزان عزت نفس بلافاصله بعد از اجرای جلسات طراحی شده حاکی از آن است که برنامه گروه درمانی آموزشی می تواند میانگین درجه عزت نفس را در گروه آزمون (84.74) نسبت به گروه شاهد (74.05) افزایش دهد. آزمون آماری t مستقل اختلاف معنی داری را بین نمرات عزت نفس در دو گروه نشان داد.(p=0.013) نتیجه گیری: استفاده از برنامه گروه درمانی آموزشی باعث افزایش میزان عزت نفس دختران نوجوان و بهبود بهداشت روان آن ها شده است لذا پیشنهاد می گردد این برنامه به منظور ارتقا عزت نفس در مدارس به کار گرفته شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ترکاشوند، رویا، کرمانشاهی، سیما، و آزادفلاح، پرویز. (1390). تاثیر گروه درمانی آموزشی بر میزان عزت نفس دختران نوجوان. مجله تحقیقات علوم پزشکی زاهدان (طبیب شرق) zahedan journal of research in medical sciences، 13(3)، 30-34. SID. https://sid.ir/paper/84565/fa

    Vancouver: کپی

    ترکاشوند رویا، کرمانشاهی سیما، آزادفلاح پرویز. تاثیر گروه درمانی آموزشی بر میزان عزت نفس دختران نوجوان. مجله تحقیقات علوم پزشکی زاهدان (طبیب شرق) zahedan journal of research in medical sciences[Internet]. 1390؛13(3):30-34. Available from: https://sid.ir/paper/84565/fa

    IEEE: کپی

    رویا ترکاشوند، سیما کرمانشاهی، و پرویز آزادفلاح، “تاثیر گروه درمانی آموزشی بر میزان عزت نفس دختران نوجوان،” مجله تحقیقات علوم پزشکی زاهدان (طبیب شرق) zahedan journal of research in medical sciences، vol. 13، no. 3، pp. 30–34، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/84565/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button