مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

890
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی راهبردهای مناسب توسعه حرفه ای اعضای هیات علمی دانشکده های کشاورزی

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 115

چکیده

 هدف کلی این تحقیق بررسی و شناسایی راهبردهای مناسب توسعه حرفه ای اعضای هیات علمی دانشکده های کشاورزی می باشد. این تحقیق به روش پیمایشی انجام شده است و از نوع توصیفی - اکتشافی می باشد. جامعه آماری این تحقیق را اعضای هیات علمی و استادان دانشکده های کشاورزی دانشگاه های دولتی ایران تشکیل می دادند. زمان انجام تحقیق سال تحصیلی 85-1384 می باشد. تعداد کلی جامعه آماری این تحقیق 1190 نفر بود و برای جمع آوری داده ها و اطلاعات از روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی استفاده شد. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 120 نفر برآورد گردید. ابزار این تحقیق پرسشنامه بوده است. جهت روایی پرسشنامه از طریق پانل متخصصان مشتمل بر اعضای هیات علمی کشاورزی دانشگاه تهران اقدام شد. آزمون مقدماتی و اعتبار پرسشنامه از طریق تکمیل 30 پرسشنامه به عمل آمد و ضریب آلفای کرونباخ (0.90) محاسبه گردید. برای تجزیه و تحلیل داده های گردآوری شده از نرم افزار SPSS:WIN بهره گرفته شد. بر اساس بررسی اسناد, تجربه ها و مطالعات پیشین, راهبردهای توسعه حرفه ای با توجه به قرابت و نزدیکی موارد و متغیرها در 6 دسته راهبرد کلی طبقه بندی شدند: راهبردهای معمولی (رایج), راهبردهای درون دانشگاهی, راهبردهای بین دانشگاهی, راهبردهای مبتنی بر ارزشیابی, راهبردهای حمایتی دولتی و راهبردها و برنامه های مبتنی بر یادگیری مجازی. نتایج تحلیل عاملی از بین متغیرهای تحقیق, 36 متغیر را در 5 عامل کلی دسته بندی نمود که 5 عامل مزبور در مجموع 75 درصد از واریانس کل را تبیین نمودند. این عوامل عبارتند از: 1) عامل زمینه سازی نهادی (21.16%), 2) عمل تسهیلات حرفه ای (20.91%), 3) عامل اطلاع یابی حرفه ای (13.06%), 4) عامل انگیزه مندی حرفه ای (11.88%) و 5) عامل یادگیری حرفه ای (7.93%).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صادقی، فتح اله، حسینی، سیدمحمود، رضوانفر، احمد، شریف زاده، ابوالقاسم، و مریدالسادات، پگاه. (1387). بررسی راهبردهای مناسب توسعه حرفه ای اعضای هیات علمی دانشکده های کشاورزی. علوم کشاورزی ایران، 39-2(1 (ویژه اقتصاد و توسعه کشاورزی))، 105-115. SID. https://sid.ir/paper/8470/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی فتح اله، حسینی سیدمحمود، رضوانفر احمد، شریف زاده ابوالقاسم، مریدالسادات پگاه. بررسی راهبردهای مناسب توسعه حرفه ای اعضای هیات علمی دانشکده های کشاورزی. علوم کشاورزی ایران[Internet]. 1387؛39-2(1 (ویژه اقتصاد و توسعه کشاورزی)):105-115. Available from: https://sid.ir/paper/8470/fa

    IEEE: کپی

    فتح اله صادقی، سیدمحمود حسینی، احمد رضوانفر، ابوالقاسم شریف زاده، و پگاه مریدالسادات، “بررسی راهبردهای مناسب توسعه حرفه ای اعضای هیات علمی دانشکده های کشاورزی،” علوم کشاورزی ایران، vol. 39-2، no. 1 (ویژه اقتصاد و توسعه کشاورزی)، pp. 105–115، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/8470/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا