مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,053
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

755
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مداخله آموزشی نظریه محور برمهارت مادران در خصوص مراقبت جنسی از کودکان

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 98

چکیده

 زمینه و هدف: امروزه لزوم آگاهی دادن به کودکان و نوجوانان در سنین مختلف, درباره مسائل جنسی, بیشتر از زمان های گذشته احساس می شود. آموزش و مراقبت جنسی, مانند هر آموزش اصیل دیگر, باید به جا و به موقع انجام گیرد. از طرف دیگر, این آموزش بایستی بر اساس برنامه نظام مند و مدل های آموزشی صورت پذیرد تا نتایج مطلوب حاصل گردد. پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر مداخله آموزشی بر اساس مدل بزنف بر مهارت مادران در خصوص مراقبت جنسی از کودکانشان, تهران 96 – 1395 انجام گردید. روش کا ر: در این مطالعه که به صورت مداخله ای- نیمه تجربی با گروه غیر مداخله انجام شد 96 مادر دارای کودک پیش دبستانی(6-5 ساله) از پیش دبستانی های شهر تهران انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. مادران به صورت تصادفی, به دوگروه مداخله و گروه غیر مداخله تقسیم شدند.ابزار بررسی پرسشنامه ای محقق ساخته بر اساس مدل بزنف شامل دو بخش (سوالات دموگرافیک) و سازه های (نگرش, هنجارهای انتزاعی, عوامل قادرکننده, قصد رفتاری و رفتار) بود که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفت. پس از انجام پیش آزمون بر اساس نیازهای آموزشی, برنامه و محتوای آموزشی مبتنی بر مدل بزنف تهیه و در گروه مداخله به اجرا در آمد. تجزیه و تحلیل داده ها با کمک نرم افزار SPSS 23 و آزمون های پارامتری t و آزمون ناپارامتری من-ویتنی وآزمون کای-دو صورت گرفت. نتایج: میانگین نمره نگرش, هنجارهای انتزاعی, قصد رفتاری و رفتار در هر دو گروه قبل از مداخله اختلاف معنی داری نداشت. اما نتایج بعد از آموزش اختلاف معنی داری را در میانگین نمره نگرش, هنجارهای انتزاعی, قصد رفتاری و رفتار نشان داد (p<0.001). عوامل قادر کننده در هر دو گروه قبل و بعد از مداخله تفاوت معنی داری را نشان نداد. نتیجه گیری: نتایج این مطالعه بیانگر آن است که مداخله آموزشی بر اساس مدل بزنف بر مهارت مادران در خصوص مراقبت جنسی از کودکانشان می تواند بر نگرش, هنجارهای انتزاعی, قصد رفتاری و رفتار مادران تاثیرگذار باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

هاشمی بخشی، شبنم، جلیلی، زهرا، و محمودی مجدآبادی فراهانی، محمود. (1397). تاثیر مداخله آموزشی نظریه محور برمهارت مادران در خصوص مراقبت جنسی از کودکان. مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی، 16(1 )، 87-98. SID. https://sid.ir/paper/84935/fa

Vancouver: کپی

هاشمی بخشی شبنم، جلیلی زهرا، محمودی مجدآبادی فراهانی محمود. تاثیر مداخله آموزشی نظریه محور برمهارت مادران در خصوص مراقبت جنسی از کودکان. مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی[Internet]. 1397؛16(1 ):87-98. Available from: https://sid.ir/paper/84935/fa

IEEE: کپی

شبنم هاشمی بخشی، زهرا جلیلی، و محمود محمودی مجدآبادی فراهانی، “تاثیر مداخله آموزشی نظریه محور برمهارت مادران در خصوص مراقبت جنسی از کودکان،” مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی، vol. 16، no. 1 ، pp. 87–98، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/84935/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button