مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,862
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

704
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش کیفیت خدمات بر اساس انتظارات و ادراک بیماران در بیمارستانهای زنجان

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 84

چکیده

 سنجش کیفیت خدمات پیش شرط اساسی برای بهبود کیفیت است. انتظارات و ادراک بیماران از کیفیت خدمات در انتخاب بیمارستان, وفاداری آنها به سازمان و قصد خرید مجدد نقش مهمی دارد. تا نیازهای کیفیت مشخص نگردند خدمات اصلاح نمی شود. مطالعات نشان می دهند مشتریان به لحاظ تماس نزدیک با ارایه دهندگان خدمت و مشارکت در فرایند خدمت در موقعیت مناسبی برای سنجش کیفیت خدمات هستند. لذا این مطالعه به منظور سنجش کیفیت خدمات براساس ادراک و انتظار بیماران در بیمارستانهای زنجان صورت گرفت.تحقیق به صورت مقطعی (cross-sectoinal) انجام پذیرفت و از ابزار سروکوال SERVQUAL استفاده شد. برای بررسی پایایی و قابلیت اطمینان ابزار از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است.از لحاظ پایایی و همبستگی درونی عبارات پرسشنامه در شش بعد کیفیت خدمات ضریب آلفا 94% بود. توانایی پزشکان و کارکنان بیمارستان در ایجاد اعتماد و اطمینان در مشتری و داشتن مهارت و صلاحیت حرفه ای کافی مهمترین بعد کیفیت خدمات ارزیابی شد (1.30-(SQ=  تفاوت بین میانگین انتظارات و ادراک در همه ابعاد از نظر آماری معنی دار بود.حادترین مساله پیش روی بیمارستانها توانایی پزشکان و کارکنان بیمارستان برای ایجاد اطمینان, جلب اعتماد بیماران و تواضع و مهارت حرفه ای کافی آنهاست. توصیه می شود که پزشکان به طور کامل شرایط بیماری را به بیماران شرح دهند و پزشکان و کارکنان در ارایه خدمات درمانی شوونات انسانی را رعایت نمایند و به دانش روز مجهز باشند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، علی، افتخاراردبیلی، حسن، اکبری حقیقی، فیض اله، محمودی، محمود، و پوررضا، ابوالقاسم. (1382). سنجش کیفیت خدمات بر اساس انتظارات و ادراک بیماران در بیمارستانهای زنجان . مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی، 2(2 (پیاپی 6))، 71-84. SID. https://sid.ir/paper/85035/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی علی، افتخاراردبیلی حسن، اکبری حقیقی فیض اله، محمودی محمود، پوررضا ابوالقاسم. سنجش کیفیت خدمات بر اساس انتظارات و ادراک بیماران در بیمارستانهای زنجان . مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی[Internet]. 1382؛2(2 (پیاپی 6)):71-84. Available from: https://sid.ir/paper/85035/fa

    IEEE: کپی

    علی محمدی، حسن افتخاراردبیلی، فیض اله اکبری حقیقی، محمود محمودی، و ابوالقاسم پوررضا، “سنجش کیفیت خدمات بر اساس انتظارات و ادراک بیماران در بیمارستانهای زنجان ،” مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی، vol. 2، no. 2 (پیاپی 6)، pp. 71–84، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/85035/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button