مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,525
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

506
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی درونی گروه آموزشی اپیدمیولوژی و آمار زیستی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 52

چکیده

 زمینه و هدف: تجربیات بین المللی و ملی حاکی از آن است که فرآیند ارزیابی درونی, به ویژه در سطح گروه آموزشی, می تواند به عنوان یکی از ساز و کارهای موثر در تضمین کیفیت دانشگاه, نقش به سزایی ایفا کند.اهداف پژوهش حاضر عبارتند از: 1) تعیین کیفیت عوامل تشکیل دهنده گروه آموزشی اپیدمیولوژی و آمار زیستی و 2) تعیین نقاط قوت, ضعف, فرصت ها و تهدیدها جهت بهینه سازی فعالیت ها در گروه مورد مطالعه.روش کار: این مطالعه با مشارکت مدیر گروه, اعضای هیات علمی, تعدادی از دانشجویان (شامل دستیاران, دانشجویان دوره های دکتری و کارشناسی ارشد) و دانش آموختگان گروه انجام شد. وزن های اولیه 9 عامل تحت مطالعه ابتدا با نظرسنجی از کلیه اعضای علمی گروه تعیین گردید, سپس با آزمون های مناسب داده های پرت شناسایی و حذف گردیدند و وزن های نهایی استخراج شدند. در این ارزیابی عوامل 9 گانه: 1- رسالت ها و اهداف, 2- ساختار سازمانی و مدیریت, 3- هیات علمی, 4- دانشجویان, 5- فرآیند تدریس و یادگیری, 6- دوره های آموزشی و برنامه درسی, 7- دانش آموختگان, 8- امکانات و تجهیزات آموزشی و پژوهشی و 9- پژوهش اعضای هیات علمی در گروه مذکور مورد بررسی قرار گرفت. ابزارهای اندازه گیری در این بررسی شامل مصاحبه, مشاهده و پرسش نامه خودایفا بود که شامل 7 پرسشنامه و 2 چک لیست بود. نتایج با نرم افزار ارزیابی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: میانگین امتیازات 9 عامل مورد مطالعه %59.8 که حداقل آن مربوط به عامل اهداف و رسالت برابر با 37% و حداکثر آن مربوط به عامل دانش آموختگان برابر با %72.6 به دست آمد.نتیجه گیری: حیطه دانش آموختگان یکی از کلیدی ترین عوامل مورد بررسی در ارزیابی درونی امتیاز بسیار خوبی را کسب نمود, در حالی که امتیاز پایین تر در حیطه اهداف و رسالت نیاز برای برنامه ریزی در این حیطه را مطرح می سازد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرزیان پور، فرشته، نجات، سحرناز، رحیمی، آذین، و ملک افضلی، بهاره. (1390). ارزیابی درونی گروه آموزشی اپیدمیولوژی و آمار زیستی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران. مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی، 9(2)، 41-52. SID. https://sid.ir/paper/85091/fa

    Vancouver: کپی

    فرزیان پور فرشته، نجات سحرناز، رحیمی آذین، ملک افضلی بهاره. ارزیابی درونی گروه آموزشی اپیدمیولوژی و آمار زیستی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران. مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی[Internet]. 1390؛9(2):41-52. Available from: https://sid.ir/paper/85091/fa

    IEEE: کپی

    فرشته فرزیان پور، سحرناز نجات، آذین رحیمی، و بهاره ملک افضلی، “ارزیابی درونی گروه آموزشی اپیدمیولوژی و آمار زیستی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران،” مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی، vol. 9، no. 2، pp. 41–52، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/85091/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button