مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,404
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نحوه تشخیص و درمان نشانگان روده تحریک پذیر (IBS) توسط پزشکان عمومی شهر شیراز

صفحات

 صفحه شروع 70 | صفحه پایان 76

چکیده

 زمینه: نشانگان (سندرم) روده تحریک پذیر از بیماری های شایع در مراجعان به پزشکان عمومی است.هدف: بررسی کارکرد پزشکان عمومی شهرستان شیراز در شناخت, بررسی و درمان نشانگان روده تحریک پذیر. روش: دانشجویان پزشکی که نقش بیماران مبتلا به نشانگان روده تحریک پذیر را ایفا می کردند به تعدادی از پزشکان عمومی شهرستان شیراز که بر اساس روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شده بودند مراجعه و کارکرد آنها را در اخذ تاریخچه, انجام معاینه بالینی و درخواست آزمایش و درمان ثبت کردند. نتایج: از مجموع 600 نفر پزشک عمومی شاغل, 80 نفر (13.3%) انتخاب شدند. از این تعداد فقط 25% به تشخیص این نشانگان در برخورد با این بیماران رسیدند که به طور عمده از گروه فارغ التحصیلان با سابقه کار کمتر از 6 سال بودند (p<0.05). 63.7% از پزشکان, بیماران را معاینه و 58.7% از آنان برای آنها درخواست آزمایش کردند. بیشترین داروی تجویز شده آنتی کولینرژیک ها بودند (75%) و 41.2% از پزشکان داروهای آنتی بیوتیک را به تنهایی یا همراه با سایر داروها تجویز کرده بودند. در این بررسی, اغلب پزشکان عمومی نشانگان روده تحریک پذیر را تشخیص نداده و به طور مناسب درمان نکردند. لازم است با توجه به شیوع این نشانگان, در برنامه های آموزشی دانشکده های پزشکی و نیز برنامه های آموزش مداوم بر و درمان این نشانگان تاکید بیشتری شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باقری لنکرانی، کامران، ملک مکان، لیلا، نامی، نسیم، و پنجه شاهین، محمدرضا. (1381). بررسی نحوه تشخیص و درمان نشانگان روده تحریک پذیر (IBS) توسط پزشکان عمومی شهر شیراز . گوارش، 7((پیاپی 40-39))، 70-76. SID. https://sid.ir/paper/86168/fa

    Vancouver: کپی

    باقری لنکرانی کامران، ملک مکان لیلا، نامی نسیم، پنجه شاهین محمدرضا. بررسی نحوه تشخیص و درمان نشانگان روده تحریک پذیر (IBS) توسط پزشکان عمومی شهر شیراز . گوارش[Internet]. 1381؛7((پیاپی 40-39)):70-76. Available from: https://sid.ir/paper/86168/fa

    IEEE: کپی

    کامران باقری لنکرانی، لیلا ملک مکان، نسیم نامی، و محمدرضا پنجه شاهین، “بررسی نحوه تشخیص و درمان نشانگان روده تحریک پذیر (IBS) توسط پزشکان عمومی شهر شیراز ،” گوارش، vol. 7، no. (پیاپی 40-39)، pp. 70–76، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/86168/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button