مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,823
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

826
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی راهبردهای یادگیری، خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی بر اساس اهداف پیشرفت دانش آموزان سال دوم متوسطه شهر تبریز

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 85

چکیده

 این پژوهش به منظور بررسی ارتباط اهداف پیشرفت با راهبردهای یادگیری, خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر سال دوم مقطع دبیرستان انجام شد. 323 دانش آموز (178دختر و 145 پسر) با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. در این پژوهش برای جمع آوری اطلاعات از سه پرسشنامه: 1) جهت گیری انگیزشی, 2) خرده مقیاس های درگیری شناختی پرسشنامه راهبردهای یادگیری و انگیزشی(MSLQ) , (3 مقیاس خودکارآمدی عمومی (GS) و هم چنین معدل ترم قبل دانش آموزان استفاده شد. داده های به دست آمده با استفاده از نرم افزار آماری SPSS تجزیه و تحلیل شد. تحلیل رگرسیون چندگانه به روش گام به گام نشان داد که: بین هدف تکلیف درگیری و راهبردهای یادگیری سطحی و عمیق و پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد, بین هدف خوددرگیری و راهبردهای یادگیری سطحی و عمیق و خودکارآمدی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد؛ بین هدف اجتناب از کار و خودکارآمدی رابطه منفی وجود دارد. آزمون t مستقل نشان داد که میان دانش آموزان دختر و پسر در اهداف خود درگیر و اجتناب از کار تفاوتی معنادار وجود ندارد, ولی به لحاظ تکلیف درگیری میان دانش آموزان دختر و پسر تفاوتی معنادار وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بیرامی، منصور، هاشمی نصرت آباد، تورج، عبدالهی عدلی انصار، وحیده، و علایی، پروانه. (1390). پیش بینی راهبردهای یادگیری, خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی بر اساس اهداف پیشرفت دانش آموزان سال دوم متوسطه شهر تبریز. اندیشه های نوین تربیتی، 7(1)، 65-85. SID. https://sid.ir/paper/86779/fa

Vancouver: کپی

بیرامی منصور، هاشمی نصرت آباد تورج، عبدالهی عدلی انصار وحیده، علایی پروانه. پیش بینی راهبردهای یادگیری, خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی بر اساس اهداف پیشرفت دانش آموزان سال دوم متوسطه شهر تبریز. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1390؛7(1):65-85. Available from: https://sid.ir/paper/86779/fa

IEEE: کپی

منصور بیرامی، تورج هاشمی نصرت آباد، وحیده عبدالهی عدلی انصار، و پروانه علایی، “پیش بینی راهبردهای یادگیری, خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی بر اساس اهداف پیشرفت دانش آموزان سال دوم متوسطه شهر تبریز،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 7، no. 1، pp. 65–85، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/86779/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button