مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

833
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

829
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی نظریه شناخت موقعیتی و نسبت آن با تربیت معلم

صفحات

 صفحه شروع 161 | صفحه پایان 186

چکیده

 این مقاله به بررسی نظریه شناخت موقعیتی و امکان کاربرد آن در تربیت معلم می پردازد. براساس دیدگاه های جدید در حوزه علوم شناختی, شناخت و مولفه های مرتبط با آن محدود به ذهن و پردازش های ذهنی نیست. از منظر این نظریه, دانش ماهیتی توزیع شده و بدنمند دارد که به صورت فعالانه توسط مشارکت در بستر های موقعیتی متفاوت, فعالیت های واقعی و زیستن در فرهنگ ویژه آن موقعیت حاصل می شود. براساس چشم انداز نظریه شناخت موقعیتی, با استفاده از روش پژوهش هنجاری اصول های تربیتی مبنی بر یادگیری در زمینه, جوامع عمل, یادگیری به عنوان مشارکت فعال, دانش در کنش, میانجیگری مصنوعات, ابزارها و مصنوعات به عنوان سرمایه های فرهنگی, قوانین, هنجارها و باورها, تاریخ, سطوح مقیاس, تعامل گرایی, هویت و ساختار خود تبیین شده است و پژوهش حاضر کاربرد هر یک از این اصول را در تربیت معلم تبیین نموده است. در پایان به دو راهبرد کلیدی به کارگیری کارآموزشی شناختی و تشکیل جوامع عمل را پیشنهاد می کند که به باور نگارندگان آغازی در جهت به کارگیری نظریه شناخت موقعیتی در نظام های آموزش حرفه ای در ایران و در این پژوهش تربیت معلم خواهد بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسم پورخوشرودی، عرفانه، دهقانی، مرضیه، تلخابی، محمود، درانی، کمال، و صالحی، کیوان. (1398). واکاوی نظریه شناخت موقعیتی و نسبت آن با تربیت معلم. اندیشه های نوین تربیتی، 15(1 )، 161-186. SID. https://sid.ir/paper/86795/fa

    Vancouver: کپی

    قاسم پورخوشرودی عرفانه، دهقانی مرضیه، تلخابی محمود، درانی کمال، صالحی کیوان. واکاوی نظریه شناخت موقعیتی و نسبت آن با تربیت معلم. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1398؛15(1 ):161-186. Available from: https://sid.ir/paper/86795/fa

    IEEE: کپی

    عرفانه قاسم پورخوشرودی، مرضیه دهقانی، محمود تلخابی، کمال درانی، و کیوان صالحی، “واکاوی نظریه شناخت موقعیتی و نسبت آن با تربیت معلم،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 15، no. 1 ، pp. 161–186، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/86795/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button