مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,193
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

703
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی روش های ایمن سازی روانی مایکنبام و مهارتهای مطالعه و ترکیبی از هر دو روش در افزایش خودکارآمدی دانش آموزان دختر

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 124

چکیده

 هدف اصلی مطالعه حاضر بررسی اثربخشی سه روش آموزشی ایمن سازی روانی, مهارتهای مطالعه و ترکیبی از این دو روش در افزایش خودکارآمدی در چهار گروه از دانش آموزان دارای اضطراب امتحان است. نمونه آماری این تحقیق 80 نفر از دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول ساکن اردبیل در سال 1385 بودند که از 450 نمونه و با توجه به پرسشنامه اسپیل برگر انتخاب شدند و روشهای آموزشی ایمن سازی روانی, مهارتهای مطالعه و ترکیبی از این دو روش برای چهار گروه اجرا شد که سه گروه آموزشی و یک گروه گواه بودند. تجزیه و تحلیل اطلاعات نشان داد که بین روشهای آموزش ایمن سازی روانی مایکنبام و آموزش مهارت های مطالعه و ترکیبی از دو روش با گروه کنترل تفاوت معنی داری وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نریمانی، محمد، رفیق ایرانی، سودابه، و ابوالقاسمی، عباس. (1388). مقایسه اثربخشی روش های ایمن سازی روانی مایکنبام و مهارتهای مطالعه و ترکیبی از هر دو روش در افزایش خودکارآمدی دانش آموزان دختر. اندیشه های نوین تربیتی، 5(3)، 111-124. SID. https://sid.ir/paper/86805/fa

Vancouver: کپی

نریمانی محمد، رفیق ایرانی سودابه، ابوالقاسمی عباس. مقایسه اثربخشی روش های ایمن سازی روانی مایکنبام و مهارتهای مطالعه و ترکیبی از هر دو روش در افزایش خودکارآمدی دانش آموزان دختر. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1388؛5(3):111-124. Available from: https://sid.ir/paper/86805/fa

IEEE: کپی

محمد نریمانی، سودابه رفیق ایرانی، و عباس ابوالقاسمی، “مقایسه اثربخشی روش های ایمن سازی روانی مایکنبام و مهارتهای مطالعه و ترکیبی از هر دو روش در افزایش خودکارآمدی دانش آموزان دختر،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 5، no. 3، pp. 111–124، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/86805/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button