مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,495
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,191
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظریه هوش چندگانه و دلالت های آن در طراحی تجارب و فرصت های یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 106

چکیده

 نظریه هوش چندگانه گاردنر, به دلیل اتخاذ نگاهی جامع نگر به توانمندی های ذهنی انسان و مردود شمردن رویکرد خطی, تک ساحتی و یک بعدی نسبت به هوش, ضمن گسترش دیدگاه برنامه ریزان درسی و کارورزان آموزشی نسبت به راه های یادگیری دانش آموزان, در طراحی و اجرای برنامه های درسی نیز دلالت های کاربردی فراوانی دارد. برنامه ریزان درسی می توانند با استناد به نظریه هوش چندگانه, در مرحله تدوین و طراحی تجارب یادگیری, به عنوان ابزار اصلی تحقق اهداف برنامه درسی, مجموعه ای متنوع و متعدد از حق انتخاب ها را برای دانش آموزان فراهم کنند, که همخوان با تنوع و تکثر هوشی دانش آموزان برای رشد و شکوفایی انواع هوش طراحی و استفاده شود. این مقاله با تاکید بر ابعاد و جنبه های کاربردی نظریه هوش چندگانه, تلاش کرد تا دلالت های عملی این نظریه را در مرحله طراحی فرصت ها و تجارب یادگیری ارائه و مستند کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    امینی، محمد، تمنایی فر، محمدرضا، و امینی، سمیه. (1388). نظریه هوش چندگانه و دلالت های آن در طراحی تجارب و فرصت های یادگیری. اندیشه های نوین تربیتی، 5(4)، 91-106. SID. https://sid.ir/paper/86845/fa

    Vancouver: کپی

    امینی محمد، تمنایی فر محمدرضا، امینی سمیه. نظریه هوش چندگانه و دلالت های آن در طراحی تجارب و فرصت های یادگیری. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1388؛5(4):91-106. Available from: https://sid.ir/paper/86845/fa

    IEEE: کپی

    محمد امینی، محمدرضا تمنایی فر، و سمیه امینی، “نظریه هوش چندگانه و دلالت های آن در طراحی تجارب و فرصت های یادگیری،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 5، no. 4، pp. 91–106، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/86845/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button