مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

320
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

217
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

گسست نظام دانشگاهی از فرآیند تربیت معلم: ضرورت پیوند نظریه و عمل

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 34

چکیده

 پژوهش حاضر باهدف شناسایی ابعاد و مضامین مشارکت نظام دانشگاهی در فرآیند تربیت معلم کشور و طراحی الگوی مشارکت در عرصه نظریه و عمل, به اجرا درآمد. در این پژوهش با اتخاذ روش کیفی و رویکردی اکتشافی, به تحلیل مضامین مصاحبه های انجام شده با 15 نفر از صاحب نظران و متخصصان و اعضای هییت علمی جامعه علوم تربیتی و تربیت معلم ایران, که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شده بودند, مبادرت شد. داده های کیفی با رویکرد تحلیل مضامین و روش استقرایی یا مبتنی برداده مورد تحلیل قرارگرفت. نتایج پژوهش بیانگر شناسایی و استخراج 13 مضمون پایه و 6 مضمون سازمان دهنده, در قالب مضمون فراگیر "پیوند نظریه و عمل" بود. فرآیند اعتباربخشی یافته ها, علاوه بر سه سوسازی در مراحل گردآوری و تحلیل داده ها, با استفاده از روش دلفی و اجرای آزمون دوجمله ای نیز صورت پذیرفت. درنهایت الگوی مشارکت نظام دانشگاهی در فرآیند تربیت معلم کشور مبتنی بر پیوند نظریه و عمل با مولفه های اصلی "پشتوانه های تیوریک", "تولید دانش", "انتقال دانش", "حیثیت آکادمیک", "گفتمان های دو سویه" و "تربیت معلم فکور" طراحی و ارایه شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدآقایی، مهدی، ابوالقاسمی، محمود، و سبحانی، عبدالرضا. (1398). گسست نظام دانشگاهی از فرآیند تربیت معلم: ضرورت پیوند نظریه و عمل. اندیشه های نوین تربیتی، 15(3 )، 7-34. SID. https://sid.ir/paper/86848/fa

    Vancouver: کپی

    محمدآقایی مهدی، ابوالقاسمی محمود، سبحانی عبدالرضا. گسست نظام دانشگاهی از فرآیند تربیت معلم: ضرورت پیوند نظریه و عمل. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1398؛15(3 ):7-34. Available from: https://sid.ir/paper/86848/fa

    IEEE: کپی

    مهدی محمدآقایی، محمود ابوالقاسمی، و عبدالرضا سبحانی، “گسست نظام دانشگاهی از فرآیند تربیت معلم: ضرورت پیوند نظریه و عمل،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 15، no. 3 ، pp. 7–34، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/86848/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button