مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

540
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

624
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر استقرار مدارس هوشمند (مورد مطالعه: مدارس دوره متوسطه ی دوم خراسان جنوبی)

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 112

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر بر استقرار مدارس هوشمند در دوره متوسطه دوم خراسان جنوبی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه معلمان دوره دوم متوسطه, کادر اداری و معاونین مدارس به تعداد 2080 نفر می باشند که بر اساس جدول مورگان 322 نفر به صورت تصادفی انتخاب و در این پژوهش شرکت کرده اند. ابزار مورد استفاده به منظور جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بوده که ده عامل: برنامه ریزی و هدف گذاری, تجهیز و آماده سازی مدرسه, آموزش و تجهیز نیروی انسانی, آماده سازی محتوا, کلاس های مبتنی بر محتوا چندرسانه ای, ارزیابی و سنجش, فرهنگ سازی, منابع مالی, برنامه ریزی آموزشی, بازمهندسی فرایند مدیریت در استقرار مدارس هوشمند مورد سنجش قرار داده است. روایی محتوای این پرسشنامه توسط چند تن از اساتید خبره مورد تایید قرار گرفته و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ 946/0 به دست آمده است. داده ها جمع آوری شده توسط دو نرم افزار 23 SPSS و SmartPLS موردسنجش قرار گرفته و نتایج به دست آمده نشان می دهد تمامی ده عامل بیان شده, بر استقرار مدارس هوشمند در خراسان جنوبی تاثیر دارند. از این میان, دو عامل بازمهندسی فرایند مدیریت و منابع مالی دارای بیشترین تاثیر بوده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیهکی تاش، مهیم، آرامش، حامد، رییسی، ابوبکر، و حاجی آبادی، محمدحسین. (1398). شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر استقرار مدارس هوشمند (مورد مطالعه: مدارس دوره متوسطه ی دوم خراسان جنوبی). اندیشه های نوین تربیتی، 15(3 )، 87-112. SID. https://sid.ir/paper/86854/fa

    Vancouver: کپی

    شیهکی تاش مهیم، آرامش حامد، رییسی ابوبکر، حاجی آبادی محمدحسین. شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر استقرار مدارس هوشمند (مورد مطالعه: مدارس دوره متوسطه ی دوم خراسان جنوبی). اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1398؛15(3 ):87-112. Available from: https://sid.ir/paper/86854/fa

    IEEE: کپی

    مهیم شیهکی تاش، حامد آرامش، ابوبکر رییسی، و محمدحسین حاجی آبادی، “شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر استقرار مدارس هوشمند (مورد مطالعه: مدارس دوره متوسطه ی دوم خراسان جنوبی)،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 15، no. 3 ، pp. 87–112، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/86854/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button