Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,007
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل الگوی توسعه دانش و شیوه به کارگیری آن در آموزش عالی و دانشگاه های ایران

صفحات

 صفحه شروع 121 | صفحه پایان 136

چکیده

 در کشور ما ایران, در برنامه های توسعه ای کشور, در طی این دهه اخیر, پارادایم «توسعه دانش», با محورهای متعدد و مختلف, مورد توجه برنامه ریزان در سطح کلان و خرد قرار گرفته است؛ اما در گزارش های موجود که اعلام می شود, هنوز فاصله بسیار با وضعیت مطلوب «توسعه دانش» به چشم می خورد و این همان مساله ای است که در این مقاله به آن پرداخته می شود: «چرا هنوز تا دستیابی به توسعه مطلوب دانش در آموزش عالی ایران فاصله بسیار به چشم می خورد؟».در این مقاله, به منظور پاسخ گویی به این سوال تلاش می شود به توصیف بخشی از محورهای برنامه های توسعه دانش کشور اکتفا شود و در نهایت بر اساس یک تعریف برنامه ای از «توسعه دانش», الگویی از نحوه مطلوب توسعه دانش ارایه شود و بدین وسیله با عنایت به این الگو محورهای برنامه های توسعه دانش در آموزش عالی ایران مورد ارزیابی قرار می گیرد تا صورتی از توسعه دانش به معنی آنچه که باید باشد در معرض دست اندرکاران, تصمیم گیرندگان سیاست گذاران توسعه دانش کشور قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

فردانش، هاشم، و اسماعیلی، زهره. (1386). تحلیل الگوی توسعه دانش و شیوه به کارگیری آن در آموزش عالی و دانشگاه های ایران. اندیشه های نوین تربیتی، 3(1-2)، 121-136. SID. https://sid.ir/paper/86867/fa

Vancouver: کپی

فردانش هاشم، اسماعیلی زهره. تحلیل الگوی توسعه دانش و شیوه به کارگیری آن در آموزش عالی و دانشگاه های ایران. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1386؛3(1-2):121-136. Available from: https://sid.ir/paper/86867/fa

IEEE: کپی

هاشم فردانش، و زهره اسماعیلی، “تحلیل الگوی توسعه دانش و شیوه به کارگیری آن در آموزش عالی و دانشگاه های ایران،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 3، no. 1-2، pp. 121–136، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/86867/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا