مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

578
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

667
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر توانبخشی شناختی به کمک رایانه و روش چندحسی بر بهبود عملکرد خواندن دانش آموزان نارساخوان

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 94

چکیده

 هدف پژوهش حاضر مقایسه تاثیر توانبخشی شناختی به کمک رایانه و روش چندحسی بر بهبود عملکرد خواندن دانشآموزان نارسا خوان بود. روش پژوهش آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون چندگروهی بود. جامعه آماری شامل تمامی دانش آموزان نارساخوان مقطع ابتدایی شهر رشت در سال تحصیلی 94-1393 بود که از بین آنها 45 نفر با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب و به تصادف در گروه های آزمایش و کنترل جایدهی شدند. برای جمع آوری داده ها از مقیاس هوش وکسلر کودکان (وکسلر, 2003) و آزمون رسمی خواندن و نارساخوانی نما (کرمی نوری و مرادی, 1387) استفاده شد. برنامه توانبخشی شناختی به کمک رایانه, در طی 11 جلسه به گروه آزمایش اول و برنامه آموزش چندحسی, در طی 9 جلسه به گروه آزمایش دوم آموزش داده شد, درحالی که گروه کنترل, چنین آموزش هایی را دریافت نکردند. نتایج مقایسه میانگین های تصحیح شده دو گروه نشان داد که روش توانبخشی شناختی به کمک رایانه در مقایسه با روش چندحسی بر مولفه های زنجیره کلمات, قافیه ها, حذف آواها, خواندن ناکلمات, و نشانه حروف (001/0

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسین خانزاده، عباسعلی، لطیف زنجانی، مونا، و طاهر، محبوبه. (1398). مقایسه تاثیر توانبخشی شناختی به کمک رایانه و روش چندحسی بر بهبود عملکرد خواندن دانش آموزان نارساخوان. اندیشه های نوین تربیتی، 15(4 )، 71-94. SID. https://sid.ir/paper/86872/fa

    Vancouver: کپی

    حسین خانزاده عباسعلی، لطیف زنجانی مونا، طاهر محبوبه. مقایسه تاثیر توانبخشی شناختی به کمک رایانه و روش چندحسی بر بهبود عملکرد خواندن دانش آموزان نارساخوان. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1398؛15(4 ):71-94. Available from: https://sid.ir/paper/86872/fa

    IEEE: کپی

    عباسعلی حسین خانزاده، مونا لطیف زنجانی، و محبوبه طاهر، “مقایسه تاثیر توانبخشی شناختی به کمک رایانه و روش چندحسی بر بهبود عملکرد خواندن دانش آموزان نارساخوان،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 15، no. 4 ، pp. 71–94، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/86872/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button