مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

354
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

590
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش متغیرهای بافتی، شناختی-انگیزشی و هیجانی در یادگیری زبان دوم: یک رویکرد یکپارچه

صفحات

 صفحه شروع 175 | صفحه پایان 202

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش ابعاد ادراک از محیط یادگیری (بافتی), ابعاد خودتنظیمی تحصیلی (شناختی-انگیزشی) و اضطراب اجتماعی (شناختی-هیجانی) در یادگیری زبان دوم صورت پذیرفت. این پژوهش بنیادی, توصیفی (از نوع همبستگی) است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان دختر پایه نهم متوسطه دوره اول ناحیه یک شهر یزد در سال تحصیلی 97-1396 تشکیل دادند که 305 نفر از این افراد براساس فرمول کوکران و به روش نمونه گیری تصادفی-خوشه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای اندازه گیری متغیرهای پژوهش, از پرسشنامه خودتنظیمی تحصیلی ریان و کانل, اضطراب اجتماعی واتسون و فرند و ادراک از محیط یادگیری فراسر و همکاران استفاده شد. نتایج رگرسیون گام به گام آشکار ساخت که ازمیان ابعاد ادراک از محیط یادگیری, متغیرهای وابستگی دانش آموز, عدالت و درگیری دانش آموز و از میان ابعاد خودتنظیمی تحصیلی, تنظیم بیرونی و همانندسازی یادگیری زبان دوم را به صورت مثبت و اضطراب اجتماعی, یادگیری زبان دوم را به صورت منفی پیش بینی کردند. در مجموع, یافته های پژوهش حاضر نشان می دهد که درک مثبت از محیط یادگیری, ارتقای خودتنظیمی تحصیلی و کاهش اضطراب اجتماعی دانش آموزان از طریق ایجاد جو صمیمی و بدون رقابت, در افزایش یادگیری زبان دوم نقش دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، نگار، رحیمی، مهدی، و زارع، مریم. (1398). نقش متغیرهای بافتی, شناختی-انگیزشی و هیجانی در یادگیری زبان دوم: یک رویکرد یکپارچه. اندیشه های نوین تربیتی، 15(4 )، 175-202. SID. https://sid.ir/paper/86876/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی نگار، رحیمی مهدی، زارع مریم. نقش متغیرهای بافتی, شناختی-انگیزشی و هیجانی در یادگیری زبان دوم: یک رویکرد یکپارچه. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1398؛15(4 ):175-202. Available from: https://sid.ir/paper/86876/fa

    IEEE: کپی

    نگار حسینی، مهدی رحیمی، و مریم زارع، “نقش متغیرهای بافتی, شناختی-انگیزشی و هیجانی در یادگیری زبان دوم: یک رویکرد یکپارچه،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 15، no. 4 ، pp. 175–202، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/86876/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button