مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,841
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,501
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روش تدریس در هرمنوتیک فلسفی گادامر

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 62

چکیده

 روش های تدریس در تعلیم و تربیت مبحث مهمی را شامل می شود. مقاله حاضر, روش تدریس مبتنی بر پرسشگری در تعلیم و تربیت را با توجه به هرمنوتیک گادامر بررسی می کند. در ابتدا, به تفاوت بین پرسش و توضیح مطلب از دیدگاه گادامر توجه کرده, برخی تفاوت ها و شباهت های بین این دو, مد نظر قرار می گیرد. پس از آن, مفهوم «سوال حقیقی» از نظر گادامر, و امکان طرح چنین پرسشی از سوی معلمان بررسی می شود. سپس, درباره سه ویژگی روش پرسشگری با توجه به هرمنوتیک فلسفی گادامر بحث می شود. این سه ویژگی عبارت از: لاینفک بودن روش از محتوا, فروتنی (اذعان به ناکامل بودن دانسته های فرد) و دوری بودن می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    چناری، مهین. (1387). روش تدریس در هرمنوتیک فلسفی گادامر. اندیشه های نوین تربیتی، 4(1-2)، 45-62. SID. https://sid.ir/paper/86895/fa

    Vancouver: کپی

    چناری مهین. روش تدریس در هرمنوتیک فلسفی گادامر. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1387؛4(1-2):45-62. Available from: https://sid.ir/paper/86895/fa

    IEEE: کپی

    مهین چناری، “روش تدریس در هرمنوتیک فلسفی گادامر،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 4، no. 1-2، pp. 45–62، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/86895/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button