مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,159
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,006
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه عملکرد تحصیلی ریاضیات دانش آموزان پایه پنجم مشمول و غیرمشمول طرح تصویری رشد، با کنترل هوش، در شهر اهواز

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 76

چکیده

 هدف این تحقیق مقایسه عملکرد تحصیلی ریاضیات دانش آموزان پایه پنجم مشمول و غیرمشمول طرح تصویری رشد با کنترل هوش در شهر اهواز بود. بررسی نگرش آموزگاران مجری طرح رشد در زمینه تاثیر فیلم آموزشی ریاضی در عملکرد تحصیلی ریاضیات هدف دیگر این پژوهش را تشکیل داد. 491 دانش آموز پسر و دختر در دو گروه آزمایش و گواه (گروه, آزمایش n1=237, گروه گواه, n2=254) بطور تصادفی انتخاب گردیدند. همچنین, از کل آموزگاران مرد و زن مجری طرح رشد (n=104) درباره تاثیر فیلم آموزشی نظر سنجی به عمل آمد. ابزارهای این تحقیق را 1) آزمون ریاضی پایان نیمسال اول, 2) آزمون ریاضی هماهنگ, 3) آزمون هوش ریون, 4) مقیاس نگرش سنجی تشکیل داد. در این تحقیق 9 فرضیه مورد بررسی قرار گرفت. یافته های تحقیق نشان داد که بین عملکرد ریاضی دانش آموزان مشمول و غیرمشمول طرح تفاوت معنی داری مشاهده نمی شود. سایر مقایسه ها نشان داد که فقط دانش آموزان دختر مشمول طرح در مقایسه با سایر گروه ها عملکرد بهتری در درس ریاضی داشتند. شاید این تفاوت معنی دار را بتوان به انگیزه و رضایت شغلی معلمان زن و نیز مدیریت موثر مدارس دخترانه مشمول طرح نسبت داد. یافته های نگرش سنجی نشان داد که بین سابقه کار و نگرش آموزگاران درباره تاثیر فیلم آموزشی رابطه معکوس و معنی داری وجود دارد. بین میزان تحصیلات و جنسیت آموزگاران و نگرش آنان به تاثیر فیلم آموزش در عملکرد تحصیلی ریاضیات دانش آموزان رابطه معنی داری مشاهده نشد. بین امکانات و تجهیزات و نگرش آموزگاران درباره تاثیر فیلم آموزشی رابطه مثبت مشاهده گردید. بنابراین پیشنهاد می شود که سازمان آموزش و پرورش به منظور افزایش کارایی طرح تصویری رشد اهداف این روش تدریس جدید را مورد بازبینی دقیق قرار دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سپاسی، حسین، مهرعلی زاده، یداله، و دهخدا، منیژه. (1385). مقایسه عملکرد تحصیلی ریاضیات دانش آموزان پایه پنجم مشمول و غیرمشمول طرح تصویری رشد, با کنترل هوش, در شهر اهواز. مجله علوم تربیتی و روانشناسی، 13(2 (ویژه نامه علوم تربیتی))، 55-76. SID. https://sid.ir/paper/8764/fa

    Vancouver: کپی

    سپاسی حسین، مهرعلی زاده یداله، دهخدا منیژه. مقایسه عملکرد تحصیلی ریاضیات دانش آموزان پایه پنجم مشمول و غیرمشمول طرح تصویری رشد, با کنترل هوش, در شهر اهواز. مجله علوم تربیتی و روانشناسی[Internet]. 1385؛13(2 (ویژه نامه علوم تربیتی)):55-76. Available from: https://sid.ir/paper/8764/fa

    IEEE: کپی

    حسین سپاسی، یداله مهرعلی زاده، و منیژه دهخدا، “مقایسه عملکرد تحصیلی ریاضیات دانش آموزان پایه پنجم مشمول و غیرمشمول طرح تصویری رشد, با کنترل هوش, در شهر اهواز،” مجله علوم تربیتی و روانشناسی، vol. 13، no. 2 (ویژه نامه علوم تربیتی)، pp. 55–76، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/8764/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button