مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,212
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی جایگاه کتابدار و کتابخانه در آموزش و پرورش ایران

صفحات

 صفحه شروع 153 | صفحه پایان 167

چکیده

کتابخانه آموزشگاهی در همه مقاطع تحصیلی عنصری اساسی در فرایند آموزش است. کتابخانه آموزشگاهی نهادی زنده و پویاست که در آن فرایند شناسایی, گردآوری, سازمادهی و اشاعه اطلاعات مدیریت انجام می گیرد. مدیریت اطلاعات یکی از مهارت های بالقوه کتابداران در فرایند مدیریت دانش است. مشاور اطلاعاتی یا کتابدار, حلقه ای از زنجیره ارتباط علمی میان دانش آموز و معلم است. کتابدار با گزینش مناسبترین منابع و با ایجاد مجموعه ای سازمان یافته و منضبط, امکان دسترسی به اطلاعات مورد نیاز را در مدت زمان مناسب فراهم می آورد. نقش فعال کتابخانه و کتابدار در انتقال اطلاعات سازمان یافته, ضرورت توجه به این عوامل اطلاعاتی را در آموزش و پرورش پررنگ می کند. این مقاله به بررسی موقعیت و جایگاه کتابخانه و کتابدار در آموزش و پرورش ایران می پردازد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سالمی، نجمه. (1386). بررسی جایگاه کتابدار و کتابخانه در آموزش و پرورش ایران. تعلیم و تربیت، 23(2 (مسلسل 90))، 153-167. SID. https://sid.ir/paper/87653/fa

    Vancouver: کپی

    سالمی نجمه. بررسی جایگاه کتابدار و کتابخانه در آموزش و پرورش ایران. تعلیم و تربیت[Internet]. 1386؛23(2 (مسلسل 90)):153-167. Available from: https://sid.ir/paper/87653/fa

    IEEE: کپی

    نجمه سالمی، “بررسی جایگاه کتابدار و کتابخانه در آموزش و پرورش ایران،” تعلیم و تربیت، vol. 23، no. 2 (مسلسل 90)، pp. 153–167، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/87653/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button