مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,647
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش و پرورش عاطفی - اجتماعی و نقش هوش هیجانی

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 31

چکیده

 هدف این مقاله, بررسی اثر هوش هیجانی در آموزش و پرورش است. بر اساس این نگرش که چرخه آموزش و پرورش بر پایه یک حرکت سنتی عمدتا حول محور «آموزش شناختی» می چرخد, پرورش ابعاد عاطفی - اجتماعی نادیده انگاشته شده یا کمتر مورد توجه قرار گرفته است. از این رو نقش هوش هیجانی در تبیین عوامل عاطفی و اجتماعی قابل تامل به نظر می رسد. در این زمینه با طرح پرسشهای زیر می توان به ضرورت کاربرد هوش هیجانی در فرایند آموزش و پرورش پی برد. آیا برای مداخله یا پیشبرد بهینه فرآیند آموزش و پرورش به ویژه در جنبه های عاطفی - اجتماعی آن می توان از هوش هیجانی بهره برد؟ آیا از هوش هیجانی به منزله راهنمایی مفید, برای کسب مهارتهای زندگی و همچنین سنجش و بهبود واکنش های دانش آموزان نسبت به رخدادهای زندگی, آن هم طی سالهای حساسی که در مدرسه و به یادگیری سپری می گردد, می توان بهره جست؟ آیا با بهره گیری از هوش هیجانی می توان برای ساختن محیطی مساعد و برانگیزاننده برای یادگیری و برقراری ارتباط موثرتر فراهم آورد؟ در نهایت این که آیا اگر دانش آموزان با به کارگیری هوش هیجانی به صلاحیت عاطفی دست یابند, می توان آینده ای روشن را برای کودکان و نوجوانان به ویژه در ابعاد عاطفی – اجتماعی نوید داد و بر این اساس گامی نو در راستای برنامه ریزی و بهداشت روانی آنها برداشت؟

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شریفی درآمدی، پرویز. (1386). آموزش و پرورش عاطفی - اجتماعی و نقش هوش هیجانی. تعلیم و تربیت، 23(2 (مسلسل 90))، 7-31. SID. https://sid.ir/paper/87657/fa

    Vancouver: کپی

    شریفی درآمدی پرویز. آموزش و پرورش عاطفی - اجتماعی و نقش هوش هیجانی. تعلیم و تربیت[Internet]. 1386؛23(2 (مسلسل 90)):7-31. Available from: https://sid.ir/paper/87657/fa

    IEEE: کپی

    پرویز شریفی درآمدی، “آموزش و پرورش عاطفی - اجتماعی و نقش هوش هیجانی،” تعلیم و تربیت، vol. 23، no. 2 (مسلسل 90)، pp. 7–31، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/87657/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button