مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,909
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,915
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی جامع مراکز تربیت معلم استان خوزستان بر اساس الگوی ارزیابی سیپ CIPP

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 162

چکیده

 از آنجا که وزارت آموزش و پرورش برای تامین معلم مورد نیاز مدارس به پذیرش و پرورش دانشجو در مراکز تربیت معلم و استخدام آنها می پردازد, در طرح حاضر به ارزیابی جامع مراکز تربیت معلم فعال استان خوزستان اقدام گردید. در فرایند اجرای طرح ابتدا عوامل چهارگانه زمینه, درون داد, فرایند و برون داد مبنای کار قرار گرفتند, سپس برای عامل زمینه شش ملاک, عامل درون داد هفت ملاک, عامل فرایند هشت ملاک و عامل برون داد سه ملاک (جمعا 24 ملاک) تدوین شد و برای هر ملاک نیز نشانگر و استاندارد تعریف گردید تا بتوان بر اساس داده ها درباره وضعیت و میزان مطلوبیت هر یک از ملاک ها و عوامل قضاوت نمود. روش تحقیق این مطالعه توصیفی پیمایشی می باشد. این مطالعه دارای هفت زیر جامعه متخصصان تعلیم و تربیت, روسا و معاونان آموزشی, دانشجویان, مسوولان امور مالی, مسوولان کتابخانه, استادان و فارغ التحصیلان سه مرکز تربیت معلم پسرانه و دو مرکز تربیت معلم دخترانه استان در سال های 84-82 می باشد. داده های مورد نیاز با استفاده از ده ابزار شامل پرسشنامه, مصاحبه, چک لیست و پرونده های بایگانی شده گردآوری شدند. نتایج ارزیابی نشان می دهد که هدف این مراکز که تربیت معلم در مقطع کاردانی و با بودجه وزارت آموزش و پرورش می باشد در مقایسه با اهداف جانبی از وضعیت کاملا مطلوب؛ زمینه جغرافیایی, اجتماعی- اقتصادی و فرهنگی مراکز تربیت معلم استان از وضعیت نسبتا مطلوب؛ درون داده های مراکز تربیت معلم استان و فرایندهای ساختی/ سازمانی, تدریس/ یادگیری و خدماتی/ پشتیبانی از وضعیت نسبتا مطلوب و سرانجام محصول مراکز تربیت معلم استان از وضعیت کاملا مطلوب برخوردار می باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

زندوانیان، احمد. (1385). ارزیابی جامع مراکز تربیت معلم استان خوزستان بر اساس الگوی ارزیابی سیپ CIPP. مجله علوم تربیتی و روانشناسی، 13(2 (ویژه نامه علوم تربیتی))، 137-162. SID. https://sid.ir/paper/8766/fa

Vancouver: کپی

زندوانیان احمد. ارزیابی جامع مراکز تربیت معلم استان خوزستان بر اساس الگوی ارزیابی سیپ CIPP. مجله علوم تربیتی و روانشناسی[Internet]. 1385؛13(2 (ویژه نامه علوم تربیتی)):137-162. Available from: https://sid.ir/paper/8766/fa

IEEE: کپی

احمد زندوانیان، “ارزیابی جامع مراکز تربیت معلم استان خوزستان بر اساس الگوی ارزیابی سیپ CIPP،” مجله علوم تربیتی و روانشناسی، vol. 13، no. 2 (ویژه نامه علوم تربیتی)، pp. 137–162، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/8766/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button