مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

862
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

958
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تطبیقی تلفیق تربیت اقتصادی در برنامه درسی دوره ابتدایی در کشورهای اسکاتلند، چین و استرالیا و ارائه دلالتهایی برای تربیت اقتصادی در ایران

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 77

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی تطبیقی تلفیق تربیت اقتصادی در دوره ابتدایی در کشورهای اسکاتلند, چین, استرالیا و ایران انجام شده است. این پژوهش, پیمایش تطبیقی است و اطلاعات مورد نیاز برای پاسخگویی از طریق پایگا ه های اینترنتی مانند سازمان همکاری و توسعه اقتصادی, شبکه بین المللی آموزش مالی و سایتهای آموزش و پرورش کشورهای مورد مطالعه گردآوری شده است. الگوی مورد استفاده, الگوی بردی است. براساس این الگو ابتدا اطلاعات مورد نیاز درباره تجربیات کشورهای مختلف از منابع معتبر گردآوری و تفسیر شدند, سپس در مرحله مجاورت, تفاوتها و شباهتها مطرح و در مرحله آخر داده های حاصل از تفسیر و همجواری مورد مقایسه و تطبیق قرار گرفته اند. از میان کشورهای جهان, سه کشور اسکاتلند, چین و استرالیا با واحد تطبیق نظامهای آموزشی(غیرمتمرکز) و به دلیل تلفیق کامل تربیت اقتصادی در برنامه درسی انتخاب و دلالتهای آن برای تربیت اقتصادی در ایران نیز مطرح شده است. نتایج پژوهش حاکی از آنست که اشتراک کشورهای منتخب در اهداف تربیت اقتصادی در دو حیطه دانش و مهارت است و تفاوت سه کشور, در تاکید کشور استرالیا بر توانایی به کارگیری دانش, مهارت و ارزشها به صورت توامان می باشد. در زمینه شیوه سازماندهی, تلفیق درون موضوعات درسی مختلف به ویژه درس مطالعات اجتماعی به منزله موضوع درسی مشترک میان کشورها مطرح است و نهایتا در زمینه فرصتهای یادگیری بر استفاده از روش های فعالیت-محور, کاوشگری, پرسشگری و مناظره همراه با فناوری های اطلاعات و ارتباطات تاکید شده و تفاوت در ارج نهادن کشور چین به سواد اقتصادی در حکم یک فعالیت فوق برنامه است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قندهاری، آزاده، مهرمحمدی، محمود، طلایی، ابراهیم، و فرجی دیزجی، سجاد. (1398). بررسی تطبیقی تلفیق تربیت اقتصادی در برنامه درسی دوره ابتدایی در کشورهای اسکاتلند, چین و استرالیا و ارائه دلالتهایی برای تربیت اقتصادی در ایران. تعلیم و تربیت، 35(3 (پیاپی 139) )، 59-77. SID. https://sid.ir/paper/87660/fa

    Vancouver: کپی

    قندهاری آزاده، مهرمحمدی محمود، طلایی ابراهیم، فرجی دیزجی سجاد. بررسی تطبیقی تلفیق تربیت اقتصادی در برنامه درسی دوره ابتدایی در کشورهای اسکاتلند, چین و استرالیا و ارائه دلالتهایی برای تربیت اقتصادی در ایران. تعلیم و تربیت[Internet]. 1398؛35(3 (پیاپی 139) ):59-77. Available from: https://sid.ir/paper/87660/fa

    IEEE: کپی

    آزاده قندهاری، محمود مهرمحمدی، ابراهیم طلایی، و سجاد فرجی دیزجی، “بررسی تطبیقی تلفیق تربیت اقتصادی در برنامه درسی دوره ابتدایی در کشورهای اسکاتلند, چین و استرالیا و ارائه دلالتهایی برای تربیت اقتصادی در ایران،” تعلیم و تربیت، vol. 35، no. 3 (پیاپی 139) ، pp. 59–77، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/87660/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button