مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,209
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

974
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظارت حمایتی، نظارت کلاس های درس هزاره سوم

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 49

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف ارایه مدلی برای نظارت حمایتی صورت گرفته است: با توجه به هدف پژوهش سوالات آن عبارتند از:مولفه های نظارت حمایتی کدام ها هستند؟بر اساس مولفه های مذکور چه مدلی را می توان برای نظام آموزش و پرورش کشور ارایه داد؟درجه تناسب مدل پیشنهادی از نظر اساتید, کارشناسان و ناظرین آموزشی به چه میزان است؟روش تحقیق پژوهش حاضر, از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را 434 تن از اعضای هیات علمی رشته های علوم تربیتی, 2669 نفر از معلمان راهنما 1029 نفر از ارزشیابان آموزشی 607 تن از کارشناسان و کارشناس مسوولان آموزشی مناطق و نواحی آموزش و پرورش کل کشور (در مجموع 4739 نفر) تشکیل می دهند. برای انتخاب گروه نمونه معرف 500 نفری, ابتدا از روش نمونه برداری خوشه ای و در دل خوشه ها از روش نمونه برداری طبقه ای نسبی استفاده شده است.با توجه به مبانی نظری و مطالعات جهانی, مولفه های نظارت حمایتی در شش مقوله شناسایی و استخراج شده اند و پس از استخراج مولفه ها, زیر طبقات هر مولفه نیز به طور جداگانه مشخص شده است. برای پاسخ به سوالات پرسشنامه 121 سوالی تدوین شده و پس از اطمینان از روایی و اعتبار آن (%93) اطلاعات لازم گردآوری شده است. برای پاسخگویی به سوالات به ترتیب از آزمون های تی تک نمونه ای, تحلیل عاملی و آلفای کرونباخ استفاده شده است. نتایج نشان داده که هر شش مولفه استخراج شده تایید شده اند, به طوری که مولفه ها پس از بررسی کارشناسان, اساتید و ناظران به ترتیب ارزش های ویژه آن ها به نام های ارزشیابی پایان سال, مشاهده, توسعه حرفه ای, تعیین اهداف, طرح درس و تعهد حرفه ای نامگذاری و مدلی ارایه شده است. مدل ارایه شده با ضریب پایایی %93 و میانگین کل 8.9 از 10 و با توافق بالای %88 مورد تایید قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قورچیان، نادرقلی، و خدیوی، اسداله. (1385). نظارت حمایتی, نظارت کلاس های درس هزاره سوم. تعلیم و تربیت، 22(2 (مسلسل 86))، 7-49. SID. https://sid.ir/paper/87685/fa

    Vancouver: کپی

    قورچیان نادرقلی، خدیوی اسداله. نظارت حمایتی, نظارت کلاس های درس هزاره سوم. تعلیم و تربیت[Internet]. 1385؛22(2 (مسلسل 86)):7-49. Available from: https://sid.ir/paper/87685/fa

    IEEE: کپی

    نادرقلی قورچیان، و اسداله خدیوی، “نظارت حمایتی, نظارت کلاس های درس هزاره سوم،” تعلیم و تربیت، vol. 22، no. 2 (مسلسل 86)، pp. 7–49، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/87685/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button