مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

554
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

698
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه انگیزش پیشرفت ورزشی دانش آموزان دختر موفق و ناموفق شرکت کننده در المپیاد ورزشی درون-مدرسه ای استان قزوین

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 159

چکیده

 این پژوهش با هدف مقایسه انگیزش پیشرفت ورزشی دانش آموزان دختر موفق و ناموفق شرکت کننده در المپیاد ورزشی درون-مدرسه ای انجام گرفته است. روش تحقیق از نوع علی-مقایسه ای بود که به روش پیمایشی انجام شد. جامعه ی آماری شامل دو گروه از دانش آموزان دختر دارای مقام ورزشی و دانش آموزان دختر فاقد مقام ورزشی شرکت کننده در المپیاد ورزشی درون-مدرسه ای استان قزوین بوده و نمونه آماری مشابه جامعه آماری از دو گروه تشکیل شده است. حجم نمونه گروه دانش آموزان دارای مقام, 40 نفر و حجم نمونه گروه دانش آموزان بدون مقام نیز 40 نفر بود که به روش نمونه گیری در دسترس تعیین شد. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه انگیزش پیشرفت ورزشی گیل و دیتر(1988) که بهرام و همکاران(1381) اعتبار سنجی کرده اند, با سه مؤلفه ی رقابت جویی, پیروزی گرایی و هدف گرایی گردآوری شده است. نتایج نشان داد که میان دانش آموزان موفق و ناموفق, تفاوتی معنا دار در زمینه ی انگیزش پیشرفت ورزشی و رقابت­ جویی وجود دارد. همچنین نتایج, تفاوت معنا داری را در مؤلفه های پیروزی گرایی و هدف گرایی نشان نداد. محققان توصیه می کنند که معلمان تربیت بدنی در صورت آشنایی با عوامل و مؤلفه های مربوط به انگیزش پیشرفت ورزشی (رقابت جویی, پیروزی گرایی و هدف گرایی) می توانند دانش آموزان را در رقابتهای المپیاد درون-مدرسه ای در جایگاه موفق قرار دهند. به این ترتیب شرایط لازم برای نشاط, تحرک و رونق بخشیدن بیشتر به فعالیتهای ورزشی فراهم می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حلاجی، محسن، اشراقی، امیر، و سالک پور، مینا. (1397). مقایسه انگیزش پیشرفت ورزشی دانش آموزان دختر موفق و ناموفق شرکت کننده در المپیاد ورزشی درون-مدرسه ای استان قزوین. تعلیم و تربیت، 34(3 (پیاپی 135) )، 143-159. SID. https://sid.ir/paper/87694/fa

    Vancouver: کپی

    حلاجی محسن، اشراقی امیر، سالک پور مینا. مقایسه انگیزش پیشرفت ورزشی دانش آموزان دختر موفق و ناموفق شرکت کننده در المپیاد ورزشی درون-مدرسه ای استان قزوین. تعلیم و تربیت[Internet]. 1397؛34(3 (پیاپی 135) ):143-159. Available from: https://sid.ir/paper/87694/fa

    IEEE: کپی

    محسن حلاجی، امیر اشراقی، و مینا سالک پور، “مقایسه انگیزش پیشرفت ورزشی دانش آموزان دختر موفق و ناموفق شرکت کننده در المپیاد ورزشی درون-مدرسه ای استان قزوین،” تعلیم و تربیت، vol. 34، no. 3 (پیاپی 135) ، pp. 143–159، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/87694/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button