Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,339
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل روند تحول فصلنامه تعلیم و تربیت

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 23

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 نخستین نشریه تخصصی کشور ما در حوزه تعلیم و تربیت «مجله اصول تعلیمات» است که وزارت معارف آن را در سال 1298 هجری شمسی منتشر کرد. از آن زمان تاکنون وزارت آموزش و پرورش چند نشریه تخصصی در حوزه علوم تربیتی منتشر کرده است که فصلنامه تعلیم و تربیت یکی از آن نشریات است. از عمر فعالیت های این نشریه بیست سال می گذرد. در این مدت، نزدیک به چهارصد مقاله و گزارش اجلاس های منطقه ای و بین المللی درباره تعلیم و تربیت در آن چاپ و منتشر شده که از میان مقالات چاپ شده، 35 درصد آن ها از نوع پژوهش های میدانی، 7 درصد از نوع پژوهش های تطبیقی، 11 درصد از نوع ارزش یابی، و بقیه شامل مقالاتی تحلیلی و توصیفی است. مقالات پژوهشی حاوی توصیه ها و پیشنهادهایی است که می تواند مورد استفاده مسوولان آموزش و پرورش و سیاست گذاران آموزشی قرار گیرد. در برخی از مقالات، مسایل مبتلا به آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار گرفته و از آن چه در نظام آموزشی می گذرد سخن به میان آمده است.همچنین شماری از مقالات در قالب ویژه نامه به تبیین مباحث نظری در حوزه علوم تربیتی پرداخته است؛ تا میان عمل و نظر پیوندی استوار برقرار شود.افزون بر چاپ مقالات، تعداد 160 عنوان کتاب و چند مجله در حوزه علوم تربیتی معرفی شده است که می توان آن را گامی مهم در جهت اطلاع رسانی تلقی کرد.اگر چه قضاوت درباره عملکرد فصلنامه به ارزیابی های بیش تری نیاز دارد، با این حال، انتشار آن را باید حرکتی سازنده در راه توسعه تعلیم و تربیت و اقدامی سودمند در جهت حل مسایل نظام آموزشی کشور به حساب آورد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محسن پور، بهرام. (1384). تحلیل روند تحول فصلنامه تعلیم و تربیت. تعلیم و تربیت، 21(3 (مسلسل 83))، 7-23. SID. https://sid.ir/paper/87696/fa

    Vancouver: کپی

    محسن پور بهرام. تحلیل روند تحول فصلنامه تعلیم و تربیت. تعلیم و تربیت[Internet]. 1384؛21(3 (مسلسل 83)):7-23. Available from: https://sid.ir/paper/87696/fa

    IEEE: کپی

    بهرام محسن پور، “تحلیل روند تحول فصلنامه تعلیم و تربیت،” تعلیم و تربیت، vol. 21، no. 3 (مسلسل 83)، pp. 7–23، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/87696/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا