مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,260
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

5,114
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظریه هوش چندگانه و دلالت های آن برای برنامه درسی و آموزش

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 31

چکیده

 نخستین بار, هاوارد گاردنر, در سال 1983 م, را عرضه کرد. این نظریه, پنجره ای تازه به روی مربیان, معلمان و به طور کلی اصحاب تعلیم و تربیت گشود. این نظریه با رد نظریه غالب درباره مقوله هوش که همان نگاه به اصطلاح تک مساحتی است, و با معرفی انواع هوش توانست یکی از عرصه های جدی تفاوت های فردی را که نقشی اثرگذار بر غایات و فرآیند تعلیم و تربیت دارد کالبد شکافی نماید.گرچه در سال های اخیر, در منابع فارسی زبان, نظریه فوق و دلالت های آن برای برنامه های درسی و آموزش بیش و کم تشریح شده است, اما خوانندگان در این مجال ضمن آشنایی با پردازشی متفاوت از دلالت های این نظریه برای عرصه های یاد شده, با نگاهی تازه به تفاوت های فردی در سایه نظریه هوش چندگانه مواجه می شوند. به باور نگارنده دامنه تاثیر تفاوت های فردی از تکثر در شیوه های یاددهی- یادگیری در قالب برنامه های درسی یکسان و یکنواخت فراتر رفته است و تکثر در عرصه غایات یا هدف ها یعنی برنامه درسی را نیز در برمی گیرد. این معنا, در آنچه تا کنون در این زمینه به رشته تحریر در آمده است به چشم نمی خورد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهرمحمدی، محمود. (1385). نظریه هوش چندگانه و دلالت های آن برای برنامه درسی و آموزش. تعلیم و تربیت، 22(4 (مسلسل 88))، 7-31. SID. https://sid.ir/paper/87715/fa

    Vancouver: کپی

    مهرمحمدی محمود. نظریه هوش چندگانه و دلالت های آن برای برنامه درسی و آموزش. تعلیم و تربیت[Internet]. 1385؛22(4 (مسلسل 88)):7-31. Available from: https://sid.ir/paper/87715/fa

    IEEE: کپی

    محمود مهرمحمدی، “نظریه هوش چندگانه و دلالت های آن برای برنامه درسی و آموزش،” تعلیم و تربیت، vol. 22، no. 4 (مسلسل 88)، pp. 7–31، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/87715/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button