مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

892
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

586
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاملی بر فرآیند اولویت یابی پژوهشی و دشواری های آن در آموزش و پرورش

صفحات

 صفحه شروع 161 | صفحه پایان 188

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 اولویت یابی در حوزه تحقیقات آموزش و پرورش به عنوان مهم ترین مرحله در انجام فعالیت های پژوهشی محسوب می شود. در این مرحله است که نیازهای پژوهشی بر حسب اهمیت و با توجه به امکانات موجود مورد مقایسه قرار گرفته موارد مهم و فوری تر شناسایی و انتخاب می شوند. به عبارتی اولویت بندی موضاعات پژوهشی فعالیتی است که طی آن تعدادی موضوع از میان مجموعه ای وسیع تر از موضوعات پژوهشی بر حسب ملاک هایی برای اجرا انتخاب می گردند. این اقدام به معنای کنار گذاردن تعدادی دیگر موضوع پژوهشی از فرآیند اجرا است. توجه به این موضوع از این جهت که به عنوان مرحله تشخیص مساله در فعالیت های پژوهشی تلقی می شود اهمیت فراوان داردتاکنون انتقادات فراوانی به نحوه انجام این فعالیت در آموزش و پرورش ایران مطرح شده است که جا دارد در مقام پاسخ گویی به آن ها کوشش های جدی تری به عمل آید. این مقاله به همین منظور قصد دارد با بررسی مبانی نظری موضوع و با نگاهی کاستی جویانه به وضعیت موجود در آموزش و پرورش ایران، فرصتی را برای تامل و بازاندیشی هر چه بیش تر در این حوزه مهم فراهم آورد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ساکی، رضا، و نامی، شمسی. (1385). تاملی بر فرآیند اولویت یابی پژوهشی و دشواری های آن در آموزش و پرورش . تعلیم و تربیت، 22(1 (مسلسل 85))، 161-188. SID. https://sid.ir/paper/87738/fa

    Vancouver: کپی

    ساکی رضا، نامی شمسی. تاملی بر فرآیند اولویت یابی پژوهشی و دشواری های آن در آموزش و پرورش . تعلیم و تربیت[Internet]. 1385؛22(1 (مسلسل 85)):161-188. Available from: https://sid.ir/paper/87738/fa

    IEEE: کپی

    رضا ساکی، و شمسی نامی، “تاملی بر فرآیند اولویت یابی پژوهشی و دشواری های آن در آموزش و پرورش ،” تعلیم و تربیت، vol. 22، no. 1 (مسلسل 85)، pp. 161–188، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/87738/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button