مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

782
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

855
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی سطح دانش، نگرش و مهارت زیست محیطی مربیان پیش دبستانی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 128

چکیده

 به دلیل افزایش بحرانهای زیست محیطی, ارتقای آگاهی شهروندان درباره ی مسائل محیط زیست و لزوم یادگیری روشهای جدید و مناسب برای حفاظت از محیط زیست از اهمیتی ویژه برخوردار شده است. از آنجا که دوران کودکی مهم ترین و حساس ترین دوره برای یادگیری مفاهیم جدید است, بنابراین مقطع پیش دبستانی مناسب ترین زمان برای آموزش الفبای محیط زیست به کودکان است. پژوهش حاضر با هدف بررسی سطح نگرش, دانش و مهارت زیست محیطی مربیان پیش دبستانی و آماده سازی آنها برای آموزش کودکان پیش دبستانی طراحی شده است. پژوهش حاضر از نوع مطالعات نیمه آزمایشی با چینش پیش آزمون-پس آزمون بدون گروه مقایسه بود. جامعه آماری پژوهش مربیان پیش دبستانی شهر تهران و حجم نمونه شامل 29 مربی بوده است که به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شده اند. داده ها از طریق سه پرسشنامه محقق ساخته سنجش سطح نگرش, دانش و مهارت گردآوری شده اند. روایی و پایایی هر سه ابزار از طریق شاخصهای نسبت روایی محتوا, شاخص روایی محتوا, ضریب آلفای کرونباخ و ضریب همبستگی درون طبقاتی بررسی شده است. داده ها با آزمون t دو نمونه وابسته و شاخص اندازه اثر در نرم افزار SPSS تحلیل شده اند. با توجه به نتایج به دست آمده برگزاری دوره آموزشی موجب بهبود نگرش (0/351=Eta2, 0/001=p, 2/93=t), ارتقای دانش (0/785=Eta2, 0/001>p, 10/12=t) و افزایش سطح مهارت (48/6=Eta2, 0/001>p, 5/15=t) آزمودنیها شد. نتایج پژوهش نشان داد که بیشترین تاثیر دوره های آموزشی روی سطح دانش مربیان بوده است و برگزاری دوره های آموزشی زیست محیطی برای مربیان پیش دبستانی ضرورت دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسوی، نجم السادات، شریفیان ثانی، مریم، قائدامینی هارونی، غلامرضا، صنایع گلدوز، ساناز، درویشی، آذر، و قمرزادشیشوان، فاطمه. (1398). بررسی سطح دانش, نگرش و مهارت زیست محیطی مربیان پیش دبستانی شهر تهران. تعلیم و تربیت، 35(1 (پیاپی 137) )، 111-128. SID. https://sid.ir/paper/87748/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی نجم السادات، شریفیان ثانی مریم، قائدامینی هارونی غلامرضا، صنایع گلدوز ساناز، درویشی آذر، قمرزادشیشوان فاطمه. بررسی سطح دانش, نگرش و مهارت زیست محیطی مربیان پیش دبستانی شهر تهران. تعلیم و تربیت[Internet]. 1398؛35(1 (پیاپی 137) ):111-128. Available from: https://sid.ir/paper/87748/fa

    IEEE: کپی

    نجم السادات موسوی، مریم شریفیان ثانی، غلامرضا قائدامینی هارونی، ساناز صنایع گلدوز، آذر درویشی، و فاطمه قمرزادشیشوان، “بررسی سطح دانش, نگرش و مهارت زیست محیطی مربیان پیش دبستانی شهر تهران،” تعلیم و تربیت، vol. 35، no. 1 (پیاپی 137) ، pp. 111–128، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/87748/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button