مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

558
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

808
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی راهبردهای آموزش کارآفرینان جوان: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 62

چکیده

 هدف پژوهش حاضر شناسایی راهبردهای آموزش کارآفرینان جوان در دوره دبیرستان بوده و برای انجام آن از روش پژوهش کیفی با رویکرد نظریه داده بنیاد استفاده شده است. جامعه پژوهش حاضر صاحب نظران حوزه آموزش کارآفرینی بودند. نمونه گیری به روش نمونه گیری در دسترس و روش نمونه گیری گلوله برفی انجام شده است. به همین منظور 22 نفر مورد مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته قرار گرفتند. برای تحلیل داده ها, از سیستم کدگذاری باز, محوری و انتخابی استفاده شده است. یافته ها نشان دادند که برای آموزش کارآفرینان جوان در دوره دبیرستان باید به دو راهبرد درون-سازمانی آموزش کارآفرینی و راهبرد برون-سازمانی آموزش کارآفرینی توجه شود. راهبرد درون-سازمانی آموزش کارآفرینی شامل تدوین برنامه درسی پرورش-محور و پیوسته, مدیریت استعداد دانش آموزان و توانمندسازی کادر مدرسه با تمرکز بر معلم است. راهبرد برون-سازمانی آموزش کارآفرینی شامل فرهنگ سازی, خلق محیط نهادی حمایت گر و نیازسنجی ملی و فراملی است. به طور خلاصه, آموزش کارآفرینی یک اکوسیستم است و در هنگام تدوین راهبردهای آموزش کارآفرینی به دانش آموزان باید هم به محیط درون نظام آموزشی و هم محیط بیرون نظام آموزشی توجه کرد. با توجه به یافته ها, به منظور ارتقای آموزش کارآفرینی پیشنهاد می شود که آموزش کارآفرینی در همه سطوح مستقر شود, از روش های تدریس فعال استفاده شود, در کنار مشاوره های تحصیلی مشاوره کارآفرینی هم انجام شود, از معلمان شایسته کارآفرینی بهره گرفته شود, دولت از دانش آموزان کارآفرین حمایت کند و آموزش کارآفرینی عمدتا متمرکز بر دانش آموزانی باشد که روحیه کارآفرینی دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مینایی پور، فرحناز، رحیمیان، حمید، طاهری، مرتضی، و عباس پور، عباس. (1399). شناسایی راهبردهای آموزش کارآفرینان جوان: یک مطالعه کیفی. تعلیم و تربیت، 36(1 (پیاپی 141) )، 41-62. SID. https://sid.ir/paper/87760/fa

    Vancouver: کپی

    مینایی پور فرحناز، رحیمیان حمید، طاهری مرتضی، عباس پور عباس. شناسایی راهبردهای آموزش کارآفرینان جوان: یک مطالعه کیفی. تعلیم و تربیت[Internet]. 1399؛36(1 (پیاپی 141) ):41-62. Available from: https://sid.ir/paper/87760/fa

    IEEE: کپی

    فرحناز مینایی پور، حمید رحیمیان، مرتضی طاهری، و عباس عباس پور، “شناسایی راهبردهای آموزش کارآفرینان جوان: یک مطالعه کیفی،” تعلیم و تربیت، vol. 36، no. 1 (پیاپی 141) ، pp. 41–62، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/87760/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button