مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,819
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,097
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عارضه یابی سیستم لجستیک با استفاده از روش «تعیین ارزش مشتری»، (مطالعه موردی شرکت خودرو ساز)

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 114

چکیده

 بهره مندی از سیستم لجستیک مناسب, یکی از عوامل کلیدی موفقیت در کسب کار است. بررسی فضای کسب و کار خودرو سازان در ایران نشان دهنده پشت سر گذاردن مرحله رشد سریع اولیه و اشباع بازار است. یکی از استراتژی ها معمول شرکت ها در چنین حالتی, کاهش هزینه به منظور حفظ سوددهی و شناسایی فرصت های بهبود در سازمان است. اولین جایی که می توان کاهش هزینه و شناسایی فرصت های پیش رو را از آن شروع کرد, لجستیک و زنجیره تامین سازمان است. سازمان ها در هر زنجیره ای, به دنبال ایجاد بهبود در ساختار های عملیاتی هستند. در این مسیر دو سوال مهم مطرح می شود. اول اینکه چه فرصت هایی برای بهبود وجود دارد و دوم اینکه کدام فرصت با توجه به محدودیت های موجود, ارزش بیشتری را برای سازمان ایجاد خواهد کرد. در این راستا, عارضه یابی با پاسخ گویی به این سوالات, سازمان را در کسب ارزش و ایجاد بهبود یاری می دهد. در این مقاله روشی جهت ارزیابی سیستم لجستیک سازمان (فرآیندهای تامین, تولید و فروش) در سطوح مدیریتی و سازمانی, جریان اطلاعات و جریان فیزیکی ارایه شده است. عارضه یابی این امکان را فراهم می آورد تا بتوان نقاط ضعف و قوت سازمان را شناسایی کرده و در جهت بهبود آن اقدامات لازم را انجام داد. روش ارایه شده در این مقاله برای عارضه یابی سیستم لجستیک یک شرکت خودروساز در ایران مورد استفاده قرار گرفته است که در اینجا به عنوان مطالعه موردی ارایه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ماکویی، احمد، و فضل الهی، سمیرا. (1386). عارضه یابی سیستم لجستیک با استفاده از روش «تعیین ارزش مشتری», (مطالعه موردی شرکت خودرو ساز). دانش مدیریت، 20(78)، 91-114. SID. https://sid.ir/paper/88097/fa

    Vancouver: کپی

    ماکویی احمد، فضل الهی سمیرا. عارضه یابی سیستم لجستیک با استفاده از روش «تعیین ارزش مشتری», (مطالعه موردی شرکت خودرو ساز). دانش مدیریت[Internet]. 1386؛20(78):91-114. Available from: https://sid.ir/paper/88097/fa

    IEEE: کپی

    احمد ماکویی، و سمیرا فضل الهی، “عارضه یابی سیستم لجستیک با استفاده از روش «تعیین ارزش مشتری», (مطالعه موردی شرکت خودرو ساز)،” دانش مدیریت، vol. 20، no. 78، pp. 91–114، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/88097/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button