مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,462
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

834
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش کیفیت خدمات واحد فناوری اطلاعات همراه با مطالعه موردی در صنعت حمل و نقل

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 90

چکیده

 نظر به این که سازمان ها امروزه به دنبال یافتن راه های رقابت موثر تر در بازارهای در حال رشد هستند و خدمات درون سازمانی نقشی غیر قابل انکار در جهت گیری رقابت میان سازمان ها ایفا می کند, توجه مدیران به خدمات درون سازمانی جلب شده است که مزایای رقابتی را برای سازمان آن ها به دنبال داشته باشد. یکی از انواع این خدمات فناوری اطلاعات می باشد که هزینه قابل توجهی را از مجموع هزینه های سازمان به خود اختصاص می دهد. در نتیجه این مسایل ارزیابی عملکرد واحدهای IT, به صورت یکی از جنبه های مهم نظارت سازمانی در آمده است. در این تحقیق ابتدا مروری بر سه مدل رایج در ارزیابی کیفیت خدمات به نام های SERVQUAL, SERVPERF و Normed Quality صورت گرفته است و از میان آن ها روش SERVQUAL جهت ارزیابی کیفیت خدمات IT انتخاب شده است و سپس با استفاده از آن, کیفیت خدمات واحد IT یکی از شرکت های حمل و نقل کشور ارزیابی شده است. بر اساس تحلیل شکاف پیشنهاداتی برای بهبود کیفیت خدمات IT ارایه گردیده است. در این مقاله با انجام تحلیل عاملی نتیجه گیری شده است که خدمات IT بر ابعاد SERVQUAL تاثیرگذار است و در نتیجه آن ابعاد جدیدی معرفی شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قصیری، کیوان، و پیشداد، سارا. (1385). سنجش کیفیت خدمات واحد فناوری اطلاعات همراه با مطالعه موردی در صنعت حمل و نقل. دانش مدیریت، 19(74)، 71-90. SID. https://sid.ir/paper/88131/fa

    Vancouver: کپی

    قصیری کیوان، پیشداد سارا. سنجش کیفیت خدمات واحد فناوری اطلاعات همراه با مطالعه موردی در صنعت حمل و نقل. دانش مدیریت[Internet]. 1385؛19(74):71-90. Available from: https://sid.ir/paper/88131/fa

    IEEE: کپی

    کیوان قصیری، و سارا پیشداد، “سنجش کیفیت خدمات واحد فناوری اطلاعات همراه با مطالعه موردی در صنعت حمل و نقل،” دانش مدیریت، vol. 19، no. 74، pp. 71–90، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/88131/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button