مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,304
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,904
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی رفتار افراد در خرید آنلاین

نویسندگان

امیدبخش احسان

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 محیط تجارت الکترونیک که مبتنی بر اینترنت است, این امکان را به مشتریان می دهد تا برای جستجوی اطلاعات و خرید کالا و خدمات از طریق ارتباط مستقیم با فروشگاه های اینترنتی اقدام کنند. باید خاطر نشان کرد که خرید به صورت اینترنتی بر اساس تجربه واقعی از خرید کالا نیست, بلکه بر اساس ظواهری مانند تصویر, شکل, اطلاعات کیفی و تبلیغات از کالا استوار است. لذا با توجه به عدم لمس کالا, قبول خرید اینترنتی و انجام آن تا حد زیادی به ارتباطات مصرف کننده و چگونگی تعامل افراد با کامپیوتر بستگی دارد. بعلاوه, ویژگی هایی نظیر ارائه اطلاعات, راهنمایی و هدایت و انجام سفارش ها در یک وسیله خرید دو سویه و تعاملی به عنوان عامل مهمی در ایجاد اعتماد به تجارت الکترونیک نسبت به فروش سنتی در نظر گرفته شده است. با توجه به موارد بیان شده هدف این پژوهش تاثیر عوامل روانی بر رفتار مشتریان در خریدهای آنلاین می باشد. بدین منظور یک فرضیه اصلی و سه فرضیه فرعی طراحی که در این فرضیه ها متغیرهای تجربه خرید, سن و اعتماد و اطمینان متغیر مستقل و رفتار مشتریان در تکرار خرید متغیر وابسته می باشد. پژوهش حاضر در سال 1395 در شهر تهران انجام شده است و فرضیه ها با استفاده از روش های آمار توصیفی و استنباطی (ضریب همبستگی) مورد بررسی قرار گرفته است و نتایج فرضیه اصلی پژوهش حاکی از تاثیر مثبت و معنادار بین تاثیر عوامل روانی بر رفتار مشتریان در خرید آنلاین می باشد همچنین برای فرضیه های فرعی نتایج حاکی از تاثیر مثبت و معنادار بین تجربه خرید و اعتماد و اطمینان با تکرار خرید و تاثیر منفی و معنادار بین سن و خرید آنلاین توسط مشتریان می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیدبخش، احسان. (1395). بررسی رفتار افراد در خرید آنلاین. همایش ملی اقتصاد خلاق. SID. https://sid.ir/paper/881366/fa

    Vancouver: کپی

    امیدبخش احسان. بررسی رفتار افراد در خرید آنلاین. 1395. Available from: https://sid.ir/paper/881366/fa

    IEEE: کپی

    احسان امیدبخش، “بررسی رفتار افراد در خرید آنلاین،” presented at the همایش ملی اقتصاد خلاق. 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/881366/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button