Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,854
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,511
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

34

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش سرمایه اجتماعی در ایجاد سرمایه فکری سازمان (مطالعه دو شرکت خودرو ساز ایرانی)

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 147

چکیده

 در اقتصاد مبتنی بر دانش از سرمایه فکری به منظورخلق و افزایش ارزش سازمانی استفاده می شود و موفقیت یک سازمان به توانایی اش درمدیریت این منبع کمیاب بستگی دارد. به علاوه, یکی از قابلیت های مهم سازمانی که می تواند به سازمان ها در خلق و تسهیم دانش کمک بسیارنماید و برای آنها در مقایسه با سازمان های دیگر «مزیت سازمانی پایدار» ایجاد کند, سرمایه اجتماعی است. از این رو, هدف این مقاله بررسی نقش سرمایه اجتماعی در ایجاد سرمایه فکری دو شرکت خودرو ساز ایرانی است. روش تحقیق, توصیفی و تحلیلی و جامعه آماری این تحقیق نیز مدیران شرکت های مورد مطالعه بودند. نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که در این دو شرکت بین سرمایه اجتماعی و سرمایه فکری شان رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. به عبارت واضح تر, با افزایش سرمایه اجتماعی, سرمایه فکری شان در ابعاد انسانی, ساختاری و رابطه ای افزایش یافته است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قلیچ لی، بهروز، و مشبکی اصفهانی، اصغر. (1385). نقش سرمایه اجتماعی در ایجاد سرمایه فکری سازمان (مطالعه دو شرکت خودرو ساز ایرانی). دانش مدیریت، 19(75)، 125-147. SID. https://sid.ir/paper/88142/fa

    Vancouver: کپی

    قلیچ لی بهروز، مشبکی اصفهانی اصغر. نقش سرمایه اجتماعی در ایجاد سرمایه فکری سازمان (مطالعه دو شرکت خودرو ساز ایرانی). دانش مدیریت[Internet]. 1385؛19(75):125-147. Available from: https://sid.ir/paper/88142/fa

    IEEE: کپی

    بهروز قلیچ لی، و اصغر مشبکی اصفهانی، “نقش سرمایه اجتماعی در ایجاد سرمایه فکری سازمان (مطالعه دو شرکت خودرو ساز ایرانی)،” دانش مدیریت، vol. 19، no. 75، pp. 125–147، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/88142/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا