مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,232
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,018
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

وزن دهی و رتبه بندی شاخص های موثر بر کیفیت لاستیک خودرو با استفاده از تکنیک های تصمیم گیری چند شاخصه مطالعه موردی: شرکت کویر تایر

صفحات

 صفحه شروع 3 | صفحه پایان 21

چکیده

 یکی از مهمترین قسمتهای یک وسیله نقلیه را می توان تایر به شمارآورد به نوعی که عملکرد هر وسیله نقلیه ای تا حد زیادی وابسته به تایرهای آن است. در میان روش های گوناگونی که برای مطالعه رفتار مکانیکی تایر به کاربرده می شود, مدلسازی ریاضی به خاطر قابلیت بالایی که در این زمینه ازخود نشان می دهد, از جایگاه ویژه ای برخوردار است. در این زمینه, تا کنون مدل های ریاضی گوناگونی مورد استفاده قرار گرفته است. در این تحقیق, مدل های تصمیم گیری چند شاخصه (MADM) به منظور رتبه بندی شاخص های مهم موثر بر کیفیت تایرها به کار برده شده است. به این صورت که در راستای تحقق انتظارات مشتری و جلب رضایت او که هدف هر تولید کننده ای می باشد, شاخص های مهم موثر بر کیفیت لاستیک خودرو توسط کارشناسان امر و تعدادی از مشتریان, شناسایی و رتبه بندی می شود. در این پژوهش شاخص های انتخاب شده توسط کارشناسان, از طریق تکنیک های AHP و ENTROPY وزن داده شده و رتبه بندی می گردند. پنج نوع تایر با کیفیت های متفاوت به عنوان گزینه های تصمیم انتخاب شده, سپس این گزینه ها با توجه به وزن های بدست آمده از دو تکنیک ذکر شده برای شاخص ها, از طریق تکنیک های TOPSIS و ELECTRE رتبه بندی گردیده و در مورد آنها تصمیم گیری می شود. در نهایت چهار حالت رتبه بندی حاصل شده که از طریق تکنیک های ادغام MADM (روش های میانگین حسابی, بردا و کاپلند) به نتیجه گیری واحد در این زمینه خواهیم رسید.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

اصغری زاده، عزت اله، انصاری، منوچهر، و کیانی ماوی، زهرا. (1385). وزن دهی و رتبه بندی شاخص های موثر بر کیفیت لاستیک خودرو با استفاده از تکنیک های تصمیم گیری چند شاخصه مطالعه موردی: شرکت کویر تایر. دانش مدیریت، 19(75)، 3-21. SID. https://sid.ir/paper/88144/fa

Vancouver: کپی

اصغری زاده عزت اله، انصاری منوچهر، کیانی ماوی زهرا. وزن دهی و رتبه بندی شاخص های موثر بر کیفیت لاستیک خودرو با استفاده از تکنیک های تصمیم گیری چند شاخصه مطالعه موردی: شرکت کویر تایر. دانش مدیریت[Internet]. 1385؛19(75):3-21. Available from: https://sid.ir/paper/88144/fa

IEEE: کپی

عزت اله اصغری زاده، منوچهر انصاری، و زهرا کیانی ماوی، “وزن دهی و رتبه بندی شاخص های موثر بر کیفیت لاستیک خودرو با استفاده از تکنیک های تصمیم گیری چند شاخصه مطالعه موردی: شرکت کویر تایر،” دانش مدیریت، vol. 19، no. 75، pp. 3–21، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/88144/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button