مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,377
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

659
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

نقش بازاریابی ارتباطی در رضایت و حفظ مشتری

نویسندگان

خانی ساران بهنام

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 سازمانهای امروزی با توجه به درکی که از اهمیت برآوردن نیازها و خواسته های مشتری پیدا کرده اند, به تدریج به سمت ایجاد و حفظ روابط بلند مدت با مشتری گرایش پیدا کرده اند. بازاریابی ارتباطی برخلاف بازاریابی سنتی به دنبال ایجاد این چنین روابط بلندمدت حمایتی است. در این مقاله پژوهشگر بر آن است تا ارتباط بازاریابی ارتباطی را بر حفظ و رضایت مشتری مورد بررسی قرار دهد. برای آزمون فرضیه ها, نمونه ای به حجم 120 نفر به روش نمونه گیری تصادفی از مشتریان شرکت پیمانکاری نوح انتخاب شده که و برای ارتباط متغیرها از نرم افزار Smart PLS استفاده شده است که در این مقاله نیز با بررسی تحقیقات پیشین در زمینه بازاریابی ارتباطی 10 متغیر تعهد, اعتماد, ارتباطات, همدلی, پاسخگویی, محسوس, قابلیت اطمینان, حفظ مشتری, رضایت مشتری به عنوان بنیان های بازرایابی ارتباطی در نظر گرفته زیرا نتایج بدست آمده از فرضیه های تحقیق حاکی از آن است که متغیرهای اعتماد, ارتباطات, قابلیت اطمینان, تعهد, پاسخگویی بر بازاریابی ارتباط روابط معناداری دارند ولی وجود متغیرهای همدلی و محسوس بر بازاریابی ارتباطی روابط معناداری با هم ندارند, متغیر بازاریابی ارتباطی بر حفظ مشتری روابط معناداری با هم دارند و در آخر وجود دو متغیر رضایت مشتری بر حفظ مشتری معنادار هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خانی ساران، بهنام. (1395). نقش بازاریابی ارتباطی در رضایت و حفظ مشتری. همایش ملی اقتصاد خلاق. SID. https://sid.ir/paper/881456/fa

    Vancouver: کپی

    خانی ساران بهنام. نقش بازاریابی ارتباطی در رضایت و حفظ مشتری. 1395. Available from: https://sid.ir/paper/881456/fa

    IEEE: کپی

    بهنام خانی ساران، “نقش بازاریابی ارتباطی در رضایت و حفظ مشتری،” presented at the همایش ملی اقتصاد خلاق. 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/881456/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button