مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,695
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

810
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی روابط ساده و چندگانه هدف های چهارگانه پیشرفت با اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان پسر سال اول دبیرستان های شهرستان ایذه

صفحات

 صفحه شروع 149 | صفحه پایان 166

چکیده

 در این پژوهش روابط ساده و چند گانه هدف های چهارگانه پیشرفت با اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان پسر سال اول دبیرستان های شهرستان ایذه مورد بررسی قرار گرفت. نمونه این تحقیق شامل 381 دانش آموز بودند که به صورت تصادفی مرحله ای انتخاب شدند. در این پژوهش از خرده مقیاس های اهداف تبحرگرا, عملکرد گرا و عملکرد گریز از مجموعه الگوهای یادگیری سازگار (PALS), خرده مقیاس هدف تبحرگریز از مجموعه مقیاس های اهداف پیشرفت اندرو, الیوت, هولی و مک گرگور (2001) و همچنین پرسشنامه اضطراب امتحان اهواز به عنوان ابزارهای تحقیق استفاده شده است. بررسی نتایج حاصل نشان داد که بین هدف تبحرگرا و اضطراب امتحان همبستگی منفی معنی دار, بین هدف تبحرگریز و اضطراب امتحان همبستگی مثبت معنی دار وجود دارد و بین اهداف عملکرد گرا و عملکرد گریز با اضطراب امتحان همبستگی معنی داری وجود ندارد. در ضمن هر چهار متغیر اهداف تبحرگرا, تبحر گریز, عملکرد گرا و عملکرد گریز با عملکرد تحصیلی همبستگی مثبت دارد. همچنین, نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون با روش ورود مکرر, نشان داد که ضریب چند متغیری برای ترکیب خطی متغیرهای اهداف چهارگانه پیشرفت با اضطراب امتحان دانش آموزان معنی دار است. ضمنا, نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که از میان متغیرهای اهداف چهارگانه پیشرفت به عنوان متغیرهای پیش بین, تنها متغیرهای اهداف تبحرگرا و تبحرگریز پیش بینی کننده اضطراب امتحان و متغیرهای اهداف تبحرگرا و عملکرد گریز پیش بینی کننده عملکرد تحصیلی می باشند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

قلی زاده، مظفر، شکرکن، حسین، و حقیقی، جمال. (1386). بررسی روابط ساده و چندگانه هدف های چهارگانه پیشرفت با اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان پسر سال اول دبیرستان های شهرستان ایذه. مجله علوم تربیتی و روانشناسی، 14(1-2 (ویژه نامه روان شناسی))، 149-166. SID. https://sid.ir/paper/8824/fa

Vancouver: کپی

قلی زاده مظفر، شکرکن حسین، حقیقی جمال. بررسی روابط ساده و چندگانه هدف های چهارگانه پیشرفت با اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان پسر سال اول دبیرستان های شهرستان ایذه. مجله علوم تربیتی و روانشناسی[Internet]. 1386؛14(1-2 (ویژه نامه روان شناسی)):149-166. Available from: https://sid.ir/paper/8824/fa

IEEE: کپی

مظفر قلی زاده، حسین شکرکن، و جمال حقیقی، “بررسی روابط ساده و چندگانه هدف های چهارگانه پیشرفت با اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان پسر سال اول دبیرستان های شهرستان ایذه،” مجله علوم تربیتی و روانشناسی، vol. 14، no. 1-2 (ویژه نامه روان شناسی)، pp. 149–166، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/8824/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا