مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,760
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

375
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

نقش موتورهای جستجو در توسعه مدل های کسب و کار الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 امروزه درصد بسیاری از مدیران فناوری اطلاعات, موتورهای جستجو را در کنار مزایای اقتصادی آن می بینند. این مساله در مورد مدیران استراتژیک سازمان ها و شرکت های فناوری اطلاعات بسیار پر رنگ تر و برجسته ترخود نمایی می کند. مدیران استراتژیک پورتال ها, جستجوگرها را به عنوان یک استراتژی "تکاملی" و یا حتی نوعی استراتژی "توسعه محصول" و در پی آن "توسعه بازار" می دانند. اینها همه نشان از آن دارند که نگرشی که به یک موتور جستجو وجود دارد, نگرشی دو جنبه ای است که حتی گاهی کفه تجاری آن سنگینی بیشتری می کند. پژوهش حاضر با هدف تحلیل نقش موتورهای جستجو در توسعه مدل های کسب و کار انجام گرفته است.جامعه آماری این مطالعه, بنگاه های کسب و کار سطح شهر تهران می باشند که که تعداد آن ها 426 نفر شناسایی شد که با استفاده از فرمول کوکران, نمونه 202 نفری به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای برای این مطالعه انتخاب شد. برای تخمین مدل نیز از نرم افزار SPSS استفاده شده است. نتایج تخمین نشان داد که استفاده از موتورهای جستجو, تاثیر مثبت و معنی داری بر توسعه مدل های کسب و کار دارد, هر چند این تاثیر مثبت در مورد مولفه های گوناگون متفاوت می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نقی پور، مینا، و خونساری، یحیی. (1395). نقش موتورهای جستجو در توسعه مدل های کسب و کار الکترونیکی. همایش ملی اقتصاد خلاق. SID. https://sid.ir/paper/882519/fa

    Vancouver: کپی

    نقی پور مینا، خونساری یحیی. نقش موتورهای جستجو در توسعه مدل های کسب و کار الکترونیکی. 1395. Available from: https://sid.ir/paper/882519/fa

    IEEE: کپی

    مینا نقی پور، و یحیی خونساری، “نقش موتورهای جستجو در توسعه مدل های کسب و کار الکترونیکی،” presented at the همایش ملی اقتصاد خلاق. 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/882519/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button