مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

523
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

206
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

نوآوری بازاریابی به عنوان پیامد رقابت پذیری

نویسندگان

یاوری زاد یزدان

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 نظریه نئوکلاسیک, رقابت را یک موقعیت تعادلی می پندارد و آن را بر اساس ساختار بازار و تعداد بنگاه ها و شباهت آنها تعریف میکند. از سوی دیگر منتقدین این نظریه همچون هایک, شومپیتر, و روژن معتقدند رقابت فرایندی است که با تغییر دائمی, ابداع و نوآوری همراه است و اساسا تعادل ویژگی رقابت نمی باشد. رقابت فرایندی است پویا برای کشف ناشناخته ها که در طی آن روش های تولید و محصولات برتر معرفی میشوند. مخالفین نظریه نئوکلاسیک رقابت به جای تاکید بر همگنی محصول و شباهت بنگاه ها معتقدند هر بنگاه در بازار برای کسب مزیت رقابتی می باید قادر به تغییر ویژگی های خود باشد و محصول و خدمات خود را به شکلی متفاوت از سایر رقبا ارائه دهد.در این پژوهش کارکنان وزارت صنعت و معدن و تجارت بعنوان نمونه انتخاب شده و بوسیله پرسشنامه اطلاعات مورد نیاز تحقیق که توسط مدیران و کارشناسان تکمیل شد, بدست آمد. به منظور بررسی روابط میان متغیرها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و همچنین آزمون معادلات ساختاری برای میزان همبستگی بین متغییرهای مدل استفاده شده است. از نرم افزار Lisrel برای محاسبات مربوط به متغیرها و برازندگی مدل استفاده شده استت تجزیه و تحلیل داده های آماری وجود رابطه مثبت میان عوامل رقابت و نوآوری را نشان داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یاوری زاد، یزدان. (1395). نوآوری بازاریابی به عنوان پیامد رقابت پذیری. همایش ملی اقتصاد خلاق. SID. https://sid.ir/paper/882614/fa

    Vancouver: کپی

    یاوری زاد یزدان. نوآوری بازاریابی به عنوان پیامد رقابت پذیری. 1395. Available from: https://sid.ir/paper/882614/fa

    IEEE: کپی

    یزدان یاوری زاد، “نوآوری بازاریابی به عنوان پیامد رقابت پذیری،” presented at the همایش ملی اقتصاد خلاق. 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/882614/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button