مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,160
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

684
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه سبک شناختی وابسته به زمینه و نابسته به زمینه و یادگیری خود نظم داده شده با عملکرد ریاضی دانش آموزان سوم راهنمایی

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 78

کلیدواژه

سبک شناختی( وابسته به زمینه و نابسته به زمینه ) یادگیری خود نظم داده شدهQ4

چکیده

 به منظور بررسی رابطه سبک شناختی FD-I و راهبردهای یادگیری خود- نظم داده شده با عملکرد ریاضی پایه سوم,280 نفر از دانش آموزان این پایه به روش نمونه گیری تصادفی از بین دانش آموزان دختر و پسر منطقه چایپاره در استان آذربایجان غربی انتخاب و به منظور ارزیابی سبک شناختی FD-Iبه آزمون گروهی اشکال نهفته (GEFT) ,و به منظور ارزیابی میزان استفاده دانش آموزان دختر و پسر از راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ) پاسخ دادند.نتایج نشان دادند که بین دانش آموزان دختر و پسر از نظر سبک شناختی FD-I تفاوت معنی دار وجود ندارد.ولی بین دختران و پسران قوی و ضعیف در ریاضی از نظر سبک شناختی FD-Iتفاوت معنی دار وجود دارد.همچنین بین راهبردهای یادگیری و پیشرفت در درس ریاضی رابطه معنی دار وجود داردو از بین مؤلفه های راهبردهای یادگیری(شامل راهبردهای شناختی سطح پایین,سطح بالا,و خود نظم دهی),خود- نظم دهی بیشترین رابطه با پیشرفت در درس ریاضی دارد.از سوی دیگر,در تحلیل رگرسیون سبک شناختی FD-I و راهبردهای یادگیری روی عملکرد ریاضی مشاهده گردید که سبک شناختی FD-I نسبت به راهبردهای یادگیری,بیشترین واریانس درس ریاضی را پیش بینی می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی نسب، سیدداوود، و ولی نژاد، یداله. (1381). بررسی رابطه سبک شناختی وابسته به زمینه و نابسته به زمینه و یادگیری خود نظم داده شده با عملکرد ریاضی دانش‌آموزان سوم راهنمایی. مجله علوم تربیتی و روانشناسی، 9(4-3)، 65-78. SID. https://sid.ir/paper/8829/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی نسب سیدداوود، ولی نژاد یداله. بررسی رابطه سبک شناختی وابسته به زمینه و نابسته به زمینه و یادگیری خود نظم داده شده با عملکرد ریاضی دانش‌آموزان سوم راهنمایی. مجله علوم تربیتی و روانشناسی[Internet]. 1381؛9(4-3):65-78. Available from: https://sid.ir/paper/8829/fa

    IEEE: کپی

    سیدداوود حسینی نسب، و یداله ولی نژاد، “بررسی رابطه سبک شناختی وابسته به زمینه و نابسته به زمینه و یادگیری خود نظم داده شده با عملکرد ریاضی دانش‌آموزان سوم راهنمایی،” مجله علوم تربیتی و روانشناسی، vol. 9، no. 4-3، pp. 65–78، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/8829/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button