مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,448
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

890
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

هرمنوتیک به عنوان یک روش پژوهش تربیتی

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 124

چکیده

 در دهه های اخیر, برخی از پارادایم های پژوهش در علوم انسانی ارایه شده است که آنها را می توان در کنار و یا به جای روش های سنتی پژوهش مورد استفاده قرار داد. هرمنوتیک یکی از این جریان های فکری در قرون جدید است. این نظریه علوم انسانی را به طور خاص دربرمی گیرد. محقق تلاش می کند, با توجه به ماهیت خاص پدیده های انسانی عمل کند, و در جست و جوی اهدافی همچون بازیابی قوانین جهان شمول نباشد. متمایز کردن روش پژوهش علوم انسانی از علوم طبیعی, مخالفت با ساده سازی و تقلیل گرایی پدیده های اجتماعی و انسانی, دوری از ورطه آمارگرایی در علوم انسانی, توجه به تمامیت و کلیت انسان, تاکید بر نقش دلایل در رفتار انسان به جای جست و جوی علل و استفاده از روش درون نگری از نکات مثبت این شیوه تفکر است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بدری گرگری، رحیم، و حسینی نسب، سیدداوود. (1386). هرمنوتیک به عنوان یک روش پژوهش تربیتی. روش شناسی علوم انسانی (حوزه و دانشگاه)، 13(50)، 103-124. SID. https://sid.ir/paper/88309/fa

Vancouver: کپی

بدری گرگری رحیم، حسینی نسب سیدداوود. هرمنوتیک به عنوان یک روش پژوهش تربیتی. روش شناسی علوم انسانی (حوزه و دانشگاه)[Internet]. 1386؛13(50):103-124. Available from: https://sid.ir/paper/88309/fa

IEEE: کپی

رحیم بدری گرگری، و سیدداوود حسینی نسب، “هرمنوتیک به عنوان یک روش پژوهش تربیتی،” روش شناسی علوم انسانی (حوزه و دانشگاه)، vol. 13، no. 50، pp. 103–124، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/88309/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button