Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,441
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

780
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی آموزش روابط سالم با رویکرد یادگیری اجتماعی بر افزایش آگاهی دختران از روابط آسیب زای دختران و پسران

صفحات

 صفحه شروع 153 | صفحه پایان 160

چکیده

 مقدمه: هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش روابط سالم بر افزایش آگاهی از روابط آسیب زا در دختران بود.روش کار: این پژوهش از نوع تحقیقات نیمه آزمایشی است. جامعه تحقیق عبارت بود از کلیه دختران خوابگاهی دانشگاه اصفهان (3000 نفر(. به منظور نمونه گیری ابتدا پرسش نامه آگاهی از روابط آسیب زا بین صد نفر از آنان به طور تصادفی توزیع شد و سپس 30 نفر که آگاهی آنان نسبت به این گونه روابط پایین بود انتخاب و نهایتا در دو گروه گواه و آزمایش توزیع شدند. ابزار تحقیق عبارت از آزمون محقق ساخته آگاهی از روابط آسیب زا بود. هر دو گروه قبل و بعد از مداخله آموزشی توسط این آزمون ارزیابی شدند. در حالی که گروه گواه در لیست انتظار قرار داشت, گروه آزمایش مداخله آموزشی را دریافت نمود.نتایج: نتایج تحلیل کواریانس چند متغیری حاکی از آن است که آموزش روابط سالم بر افزایش آگاهی دانشجویان نسبت به جنبه های مختلف روابط دختر و پسر موثر بوده است (P<0.05).نتیجه گیری: نتایج پژوهش نشان می دهد می توان از چهارچوب آموزشی این تحقیق به عنوان الگوی آموزشی روابط سالم و آسیب زا برای افزایش آگاهی و دانش در این زمینه استفاده کرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یوسفی، زهرا، و عابدی، محمدرضا. (1386). بررسی اثربخشی آموزش روابط سالم با رویکرد یادگیری اجتماعی بر افزایش آگاهی دختران از روابط آسیب زای دختران و پسران. اصول بهداشت روانی، 9(36-35)، 153-160. SID. https://sid.ir/paper/88380/fa

    Vancouver: کپی

    یوسفی زهرا، عابدی محمدرضا. بررسی اثربخشی آموزش روابط سالم با رویکرد یادگیری اجتماعی بر افزایش آگاهی دختران از روابط آسیب زای دختران و پسران. اصول بهداشت روانی[Internet]. 1386؛9(36-35):153-160. Available from: https://sid.ir/paper/88380/fa

    IEEE: کپی

    زهرا یوسفی، و محمدرضا عابدی، “بررسی اثربخشی آموزش روابط سالم با رویکرد یادگیری اجتماعی بر افزایش آگاهی دختران از روابط آسیب زای دختران و پسران،” اصول بهداشت روانی، vol. 9، no. 36-35، pp. 153–160، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/88380/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا