مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,326
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

810
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای باورهای خودکار آمدی شغلی دختران و پسران دبیرستانی

صفحات

 صفحه شروع 334 | صفحه پایان 343

چکیده

 مقدمه: شواهد موجود بیانگر نقش باورهای خودکار آمدی در انتخاب مشاغل و رشد حرفه ای است. این باورها ممکن است در دو جنس متفاوت باشند. تحقیق حاضر با هدف مقایسه باورهای خودکار آمدی شغلی دختران و پسران دبیرستانی استان فارس انجام شده است.روش کار: این مطالعه مقایسه ای بر روی دانش آموزان دبیرستانی استان فارس انجام شد. شرکت کنندگان شامل 1833 دانش آموز دبیرستانی (1007 دختر و 826 پسر) به شیوه نمونه گیری خوشه ای از بین مناطق مختلف استان فارس انتخاب شدند. تمامی شرکت کنندگان پرسش نامه خودکار آمدی شغلی را تکمیل کردند. پایایی و روایی ابزار با استفاده از ضرایب آلفای کرونباخ و روایی ملاکی بررسی شد و به منظور تحلیل داده ها از تحلیل واریانس یک سویه استفاده شد.یافته ها: دختران و پسران در خودکار آمدی تحصیلی مشاغل مردانه تفاوت معنی داری نداشتند (P>0.05), در حالی که دختران نمرات پایین تری در مورد باورهای خودکار آمدی انجام وظایف شغل های مردانه کسب کردند(P=0.03) . دختران نمرات بالاتری در مورد خودکار آمدی تحصیلی مشاغل زنانه (P=0.0001) و خودکار آمدی انجام وظایف شغلی زنانه (P=0.0001) کسب کردند.نتیجه گیری: بر خلاف مشاغل زنانه, دختران در مشاغل مردانه خودباوری کمتری در کارآمدی خود دارند گرچه از خودکار آمدی تحصیلی برابر سود می برند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فولادچنگ، محبوبه. (1388). بررسی مقایسه ای باورهای خودکار آمدی شغلی دختران و پسران دبیرستانی. اصول بهداشت روانی، 11(4 (پیاپی 44))، 334-343. SID. https://sid.ir/paper/88442/fa

    Vancouver: کپی

    فولادچنگ محبوبه. بررسی مقایسه ای باورهای خودکار آمدی شغلی دختران و پسران دبیرستانی. اصول بهداشت روانی[Internet]. 1388؛11(4 (پیاپی 44)):334-343. Available from: https://sid.ir/paper/88442/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه فولادچنگ، “بررسی مقایسه ای باورهای خودکار آمدی شغلی دختران و پسران دبیرستانی،” اصول بهداشت روانی، vol. 11، no. 4 (پیاپی 44)، pp. 334–343، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/88442/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button