Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,673
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای سبک های والدگری و خودکارآمدی والدینی در مادران کودکان با و بدون نشانه های اضطرابی

صفحات

 صفحه شروع 186 | صفحه پایان 191

چکیده

 مقدمه: اختلالات اضطرابی از شایع ترین مشکلات در بین کودکان می باشد که می تواند به مشکلات کارکردی منجر شود. اکثر مطالعات نشانگر همپوشی بالای اختلالات اضطرابی کودک و خانواده وی بوده اند. هدف مطالعه حاضر, مقایسه بین سبک های والدگری و خودکارآمدی والدگری مادران کودکان مضطرب و غیرمضطرب بوده است.روش کار: در این تحقیق علی- مقایسه ای در سال 1392 110 کودک (55 کودک مبتلا به اضطراب و 55 کودک غیرمبتلا به اضطراب) به همراه مادران شان شرکت کردند. کودکان مضطرب از طریق نمونه گیری در دسترس و کودکان غیرمضطرب بر اساس همتاسازی متغیرهای جمعیت- شناختی با گروه مضطرب از مدارس ابتدایی شهر مشهد انتخاب شدند. مادران کودکان, پرسش نامه های سبک های والدگری, خودکارآمدی والدگری و اطلاعات جمعیت شناختی را تکمیل نمودند. مقایسه نتایج دو گروه با استفاده از نرم افزار SPSS و آمار توصیفی و آزمون تی مستقل انجام شد.یافته ها: نتایج نشان داد که تعارض و سردرگمی مادران کودکان مضطرب به طور معنی داری بالاتر از تعارض و سردرگمی مادران گروه شاهد (P<0.001) و پاسخ دهی, دسترسی و حساسیت مادران کودکان مضطرب به شکل معنی داری پایین تر از مادران کودکان گروه شاهد (P<0.001) است. هم چنین مادران کودکان مضطرب سطوح پایین تر خودکارآمدی والدینی را در مقایسه با مادران کودکان غیرمضطرب نشان دادند (P<0.001)نتیجه گیری: نتایج این پژوهش نشانگر ارتباط اضطراب کودکان با برخی از عوامل والدگری مثل سبک های والدگری و خودکارآامدی والدگری بوده است. بنابراین شایسته است در ارزیابی و درمان کودکان مضطرب و هم چنین پیشگیری به برخی از عوامل والدینی توجه شود.اصل مقاله بصورت متن کامل انگلیسی, در بخش انگلیسی قابل رویت است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    امینایی، محمد، روشن چسلی، رسول، شعیری، محمدرضا، و محرری، فاطمه. (1394). بررسی مقایسه ای سبک های والدگری و خودکارآمدی والدینی در مادران کودکان با و بدون نشانه های اضطرابی. اصول بهداشت روانی، 17(4)، 186-191. SID. https://sid.ir/paper/88478/fa

    Vancouver: کپی

    امینایی محمد، روشن چسلی رسول، شعیری محمدرضا، محرری فاطمه. بررسی مقایسه ای سبک های والدگری و خودکارآمدی والدینی در مادران کودکان با و بدون نشانه های اضطرابی. اصول بهداشت روانی[Internet]. 1394؛17(4):186-191. Available from: https://sid.ir/paper/88478/fa

    IEEE: کپی

    محمد امینایی، رسول روشن چسلی، محمدرضا شعیری، و فاطمه محرری، “بررسی مقایسه ای سبک های والدگری و خودکارآمدی والدینی در مادران کودکان با و بدون نشانه های اضطرابی،” اصول بهداشت روانی، vol. 17، no. 4، pp. 186–191، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/88478/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا